söndag 20 januari 2013

Hjärntumör, Valter, resa och hus.

Hej bloggen!
Gud vad jag önskar att jag kunde transformera tankar rakt in i bloggen. Istället för att måsta starta min skitgamla, skitdåliga, skitlångsamma skitdator och skriva. Jag hinner ju inte med det som ni märker. Trots att jag har tusen bloggiga tankar i min hjärna.
Sedan sist har jag jobbat, jobbat lite till, försökt springa lite (mest halkat omkring) på snömodden. Vi har välkomnat en ny familjemedlem, världens vackraste Valter, twinsens nya kusin. Vi har bokat en sportlovsresa till Cypern. Vi har varit på akuten med Alvina med misstänkt hjärntumör (hela denna historia har verkligen sugit musten ur mig och jag orkar inte ens skriva om det. Men var inte oroliga, hon har ingen hjärntumör). Vi har umgåtts med goda vänner, druckit nostalgidrinken P2 som på den gamla goda tiden och hunnit med ett besök hos frissan. Vi har också varit på några husvisningar, blivit förälskade i ett hus och även husägare till samma hus. Ett renoveringsobjekt. Jag som är den största förespråkare mot renovering. Jag som rent av sagt att människor som vill renovera inte är riktigt kloka i huvudet. Men nu sitter jag här med vårt renoveringsobjekt och är världens lyckligaste. Och var inte oroliga. Vi ska INTE renovera. Vi skulle inte överleva en dag. Inte ens 3 timmar tror jag. Vi kanske ska måla en vägg eller två. Kanske. Resten som ska fixas måste vi anställa någon för att fixa. För vårt äktenskap och mentala hälsas skull. Det känns extremt vuxet att vara husägare måse jag säga (jo, vi bor i bostadsrätts-radhus nu, men det känns inte lika vuxet på något sätt...).
Det fungerar inte att publicera bilder. Troligtvis skitdatorns fel. Men hur ska jag ha råd att köpa en ny dator nu undrar jag. Då vi har hundra kilo kakel, tapeter, golv, kök och diskmaskiner och annat vuxet hustrams att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar