måndag 16 september 2013

Tårar, längtan och familj

Hej!

En helg har passerat. I fredags hade jag SVÅR hemlängtan. Jag saknade mina systrar, min mamma, min pappa och  jag längtade sååå efter Toivo. Lillasyster Lotta har en stor plats i mitt hjärta och det kändes oändligt sorgligt att jag inte har möjlighet att vara där och dela det största som någonsin hänt henne. Att hon blivit mamma. Jag tror också att det var en släng av lättnad också, att förlossningen och allt vad det innebär hade gått bra. Känslor all over the Place ni vet. Men efter någon timma i fosterställning, några liter tårar och kramar från min man så slutade jag hulka.. Och flygbiljett till Umeå över en långhelg är bokad. Jag längtar.
Det är tur att jag nästan har familj i form av min fina Linda här i Göteborg. Hon spenderade lördagen med mig och twinsen då Robert sparkade boll. Vi åt gott och pratade om livet- det vi gör bäst.
Och i söndags hade vi finbesök av Anna, twinsens faster och min svägerska. Tacksam över att man inte bara föds till en familj, man kan få ännu en om man har tur..
Idag vaknade vi och simsalabim hade sommaren förvandlats till höst. Regn i sidled, mörker och gula höstlöv. Ganska mysigt ändå.

I lördags då jag och twinsen spenderade några timmar på 4 H gården i området.. Vi hade shorts och jag svettades som en gris.
 
I dag. Regn och rusk men barnen är lyckliga över sina paraplyer.
Å så en bild på lilla Toivo Tore som jag längtar ihjäl mig efter!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar