tisdag 12 november 2013

3 & 30årskalas och vadvärk

Hej! Denna helgen har bjudit på festligheter i kvadrat. I lördags så åkte vi tidigt till Lysekil för att fira barnens lilla kusin Tove som fyllde hela 3 år. Efter några timmars kalasande så lämnade vi våra två kladdkakemuffins- och sockerhöga barn hos deras farmor och farfar för att sätta oss i bilen till Göteborg igen. Väl i Gbg så bytte vi om och tog oss in till stan för en fördrink innan vi gick till Park Aveny som var abonnerat till kvällens partaj. Party on! Och vi hade så kul. Det bjöds på supersmaskig mat, dryck och roliga lekar. Om man mäter min nuvarande partydjursprocent relaterat till tvåbarnsmamma-vuxenpoängprocent så skulle jag säga 2-98 %.. Men i lördags så lyckades jag iaf utnyttja alla mina 2 % på bästa sätt. För jag och Robert ramlade inte in genom dörren fören 3.30 och det är extremt för att vara jag. Men shit pommes så seg man blir. Jiiiises. Trots att jag led av både sömnbrist och var bakfull så tog jag mig upp på söndagen och bakade tekakor och dukade upp en bamsefrukost. Tekakor är Roberts favorit och det var ju trots allt Fars dag och Robert är den bästa pappan i mina ögon (och min egen pappa såklart) Vi njöt av en lång frukost och sen hade vi några timmar tillgodo då vi låg i sängen och slöglodde på serier. När hände det sist liksom? Alltså att jag o R ligger i sängen på dagen och slöar istället för att hänga på "bus och leklandet", ikea, ica eller något annat vuxet. Sist var året 2010. Extremt lyxigt var det iaf. Sedan hämtade Robert våra barn medan jag enligt planen skulle städa vårt underprioriterade hem samt laga Fars Dag middag. Jag pallade att städa och vika det en km höga tvättberget men det blev hämtpizza till middag. Vad fasen, det finns gränser ändå. Idag tisdag har jag äntligen återhämtat mig från helgens bravader. Känner mig någorlunda normal igen. Förutom mina vader som lider av extrem träningsvärk efter alla timmar i klackar i lördags. Skandal. Min forna partyprinsessa har ju tappat det helt alltså..
Twinsen o Tove
Vi hann även åka förbi Andreas och hand små killar. Ännu mer socker intogs..
Gott
Lilla söta kusin Valter. Han hade åldern då man får ta bort ALLT i hans väg. Jag fick lite ångest och tyckte att det var skönt att jag slapp springa före och bakom för att undvika olyckor och trasig inredning. Allt har sin tid.
Farmor o farfar o farbror Robin
Bubbel som fördrink innan kalaset. Älskar bubbel!
Den snygga 30åringen Emma som kvällens festligheter handlade om. Grattis fina Emma!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar