torsdag 21 november 2013

Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Hej!! Ledsen för dåligt med uppdateringar.. Jag bloggar numera alltid då jag sitter på bussen. Utöver de tillfällena så finns det liksom inget utrymme just nu. Och de senaste veckorna har jag istället för att blogga på bussen förberett mig inför ett jobbuppdrag som ställt höga krav på mig.. Men idag är det uppdraget slutfört och jag känner mig ungefär 38 kg lättare. Jag älskar mitt jobb och det ger mig energi. Men det tar också energi från mig i hög grad. Och sanningen är den att jag för tillfället känner mig lite..låg. Jag brukar alltid vara väldigt positiv och automatiskt se livet från den ljusare sidan. Jag ser och väljer alltid halvfulla glas istället för halvtomma.. Men nu måste jag verkligen anstränga mig och aktivt försöka och peppa mig själv för att inte automatiskt se livet från motsatt perspektiv. Så här har det varit sedan oktober, med en veckas avbrott då vi hade semester i solen. Jag ifrågasätter och har svårt att se syfte och mening med olika livsval. Är det avsaknaden av ljus tror ni? I allafall så vägrar jag att bli bitter och nedstämd och är ganska duktig på att göra val som gör mig på bättre humör. Jag är kort o gott snäll mot mig själv och prioriterar mina egna behov. Till exempel så sover jag mycket, jag tränar det jag känner för, jag äter mat som ger näring till både kropp (broccoli och apelsiner och sånt) och själ (choklad), jag kramar mina barn och min man så ofta jag kan, jag har börjat lyssna på min jul-playlist på spotify, jag tänder alla ljus i huset så fort jag kommer hem, träffar vänner fast utan krav, vi har satt upp utebelysningen på huset och vi tar det så lugnt som det går i ett ganska maxat liv. Och accepterar att livet ibland känns såhär. I helgen ska jag ta fram adventsgrejerna och det gör mig faktiskt glad på RIKTIGT!
Träffar vänner o deras barn
Fixar o äter fika med barnen..
Åker till leklandet..
De gillar att handla.. Undrar var det kommer från?
Juleljus på vårt hus
Köpt ny mössa
Längtar efter Toivo
❤❤
❤❤











3 kommentarer:

  1. Kram <3!!! Mörkret gör nog sitt till, men kanske har du för mycket omkring dig och är i behov av lite vila och omsorg? Då brukar humöret dala...

    SvaraRadera
  2. Jo, det är klart att man måste prioritera. Fast med två vilda kids så blir det sällan lugn, ro o vila även om man försöker..

    SvaraRadera
  3. Samma känslor här..Puss o kärlek till dig! Så bra att Toivo o Lotta kommer ner och ger energi! <3 <3 <3

    SvaraRadera