lördag 8 oktober 2011

Ensam mamma i Umeå..

I morgon åker jag till Umeå. Jag kan ju numera titulera mig som student vid sidan av tvillingmammeriet. Jag ska till Umeå för att deltaga i några obligatoriska moment i dagarna tre. Det betyder fyra dagar utan twinsen. Oh my God. Det känns både ljuvligt och vidrigt. Jag är rädd att jag kommer ligga i fosterställning, tokgrina och vrida mig av och an av längta-efter-twinsen-som-bara-fan-ångest efter ett dygn. Tidigare brukade jag känna mig halv utan Robert. Hur ska jag då känna mig nu? Som en fjärdedel?? Samtidigt som det känns helt amazing med lite "ledigt" samt att jag får tillfälle att umgås med lillasyster Lotta och vänner. Sen har jag självklart lite ångest över att jag hux flux måste vara smart, beläst och klok igen. Använda mig av korrekt terminologi, hitta till rätt salar på Universitetet och inte trampa i klaveret och avslöja för någon att jag inte använt mer än 20-30% av min hjärnkapacitet på över ett år... Wish me luck..
Hur ska jag klara mig utan denna gófis i flera dagar?

Alvina är ute och rastar sina nya Converse som hon fick i present av Linda och Henke efter deras tripp till NY

Även Kaspian fick nya dojjor.. Han har hittat något smaskens i  skötväskan tydligen.
Han är alltid lite fikasugen vår lilla prins..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar