måndag 18 juni 2012

Kommunikationsmiss!

Det här med kommunikation och kids är inte enkelt. Vi har börjat potträna twinsen så smått. Inte superaktivt men ibland då andan faller på och orken är tillräcklig. Igårkväll var en sådan kväll. Twinsen sprang omkring som två nakna vildar. Vi satte fram pottan i vardagsrummet, instruerade, visade och gav (enligt oss) extremt tydliga riktlinjer angående hur, när och till vad man skall använda en potta. Inga problem än så länge. Twinsen gillar att sitta på pottan (dock för allt annat än vad den är avsedd för), de slår sig på knubblåren och garvar. Vi låter dem härja fritt och då vi tittar bort i ca 5 sekunder så passar Alvina på att lägga en rejäl laddning xxx i en av mina ballerinaskor. Ett par av mina favoriter. Mina stackars, stackars, oskyldiga och intet ont anande skor. Så äckligt. Spy-kräks-panik-äckligt. Jag sanerade Alvina och Robert fick det ärofyllda uppdraget att torka upp på golvet samt rädda mina skor. Jag blev så upprörd att jag inte ens kunde titta på dem. Jäkla unge. Men jag antar att det var ett framsteg att hon i allafall valde att försöka utföra sina behov på ett alternativt ställe än rakt på golvet. Man får glädjas åt det lilla i livet. Fast jag hade önskat att hon sket i Roberts sko.
Här kommer ett lass utlovade bilder från helgen.. Med varierande kvalitét som vanligt eftersom mina talang som fotograf är obefintlig.. Jag har dessutom fått lite foto-assistans från Saga, 2 år...
Rara Thea och Student-Amanda.

Resterande bilder från student-mottagningen har denna sagolika fotograf Saga, 2 år, bistått med.

Så alla bilder ser ut såhär ungefär! Detta är jag och min torso..

Den här bilden har jag tagit själv, tro det eller ej. Det är lördagmorgon, klockan än 6.15 och jag är ute på en skön löprunda. Twinsen väckte oss 5.15 så det var ju rena eftermiddagen för mig.

Skönt springväder med förjävligt sommarväder..

Tittut!
Resterande dagen spenderades hos twinsens goa kusiner Emma och Tove (Saga på bild)

Glass smakar bäst i lekstuga

Min krullskalle Kaspian fick också äta glass och leka i lekstugan med sina kusiner. Såå nöjd.

Kusin Emma kan hoppa högt

Undrar om dessa tre kommer att åka till Aia Napa och supa skallen av sig tillsammans om x antal år...

De tycker iallafall mycket om varandra!

Två mammor som hoppar av glädje över att få en barnfri kväll. Här fördrink hos Robin och Emelie

Restaurangredo, oh yes!

Kom till mamma!!

Fina

Linnet är fult på bild, men det har öppen rygg och är fint i verkligheten. Faktiskt. Här njuter vi av vår fisksoppe-förrätt.

Jag åt halstrad lax, potatispuré, pilgrimsmussla och någon spenat-äpplegrej med avancerat namn..

Emelie och Robin

Terassen på restaurangen

Om ni ska till Lysekil i sommar tycker jag bestämt att ni ska besöka denna restaurang. Otroligt gott och inredningen var också väldigt trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar