fredag 10 augusti 2012

Ett under har skett!

Hej! En vecka som heltidsarbetande tvillingmamma är avklarad. Det har gått galant. Sedan kan ju "galant" vara lite relativt beroende på hur man själv definierar "galant". Jag älskar att jobba. Att inte bara vara mamma, att utföra stimulerande arbetsuppgifter, träffa intressanta människor, att kunna ta på sig piffiga kläder utan att behöva byta om efter 2 h pga en kladdexplosion, att äta lunch i lugn och ro och att slippa sjunga "imse vimse spindel" om dagarna. Det som är tungt är att man blir lite smått besviken då man på slutet av dagen längtar efter sina små troll och förväntar sig en mysig em/kväll tillsammans. Och istället möts man av två skitungar som bara trotsar, kastar mat och beter sig allmän oskönt. Om man säger såhär. Mina 8 h på jobbet är inte ens hälften så ansträngande som mina 4 h jag spenderar med mina barn innan de ska nattas. Puh. Puh, på riktigt. Två-års-trots-och-skrik-deluxe kan få vem som helst att längta ihjäl sig efter att få åka till jobbet. Sedan måste jag få skryta en liten dos på min man också. Ett under, ett riktigt mirakel har nämligen skett. Denna vecka har han överrumplat mig och visat nya sidor som flera gånger nästan fått mig att ramla baklänges av chock. I onsdags då jag kom hem hade han storstädat OCH bytt sängkläder i samtliga sängar. Jag kan inte fatta att det är sant!! Halleluja! Och igår var han i full färd med att inventera kyl/frys/skafferi och skriva inköpslista då jag återvände hem från jobbet. "Jag ser att det är lite som fattas här..jag tänkte handla efter träningen.." sa min nya hemmaproffsiga man medan jag var alldeles vit i ansiktet av förvåning. Han återvände hem med fullastade matkassar samt en extra uppsättning gummistövlar till kidsen (de kunde ju nämligen va bra att ha en extra uppsättning på förskolan, tyckte Robert....har han blivit lite gay tror ni?). Dessutom har han tagit foton på twinsen på förskolan så att jag ska ha några bilder att  lägga upp på bloggen. Naw. Såå omtänksamt.
Ikväll ska jag njuta av min första riktiga helg som inte ser ut som vilken vardag som helst. Vinet ligger på kylning och vi ska äta ost och plockmat. Yey! Nu ska jag pussa på mina skitungar. Och på min nya homo-man.

Inskolning i full gång

Förskolekillen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar