tisdag 9 oktober 2012

Så rätt (obs, inlägg från söndags som jag glömde publicera)

Hej! Söndag idag och den stora vilodagen. Inte så mycket utrymme för vila här inte då vi (jag) både har planerat in 16 km långpass i Skatås och barnkalas på schemat. Känns rätt. Vila kan man göra då man blir gammal.. (fyller 30 om några månader..är det kört då måntro?)
Helgen har hittills spenderats med Linda och Henke (fredags) och igår hade vi gårdsstädning med vår bostadsrättsförening. Denna aktivitet återkommer varje år och innebär en hel det fix och trix med allt utvändigt i vårt område. Varje år spyr jag nästan av leda och uttråkning. Jag vet inte vad det är med mig och trädgårdsgöromål. Men jag tycker verkligen, verkligen att det är vidrigt. Vi har ju en liten trädgård som består av en liten plätt på framsidan och en liten plätt på baksidan (bor i radhus) och trots att denna lilla volym "trädgård" inte innebär några större projekt så känns det som att jag vill grina så fort vi måste  ta tag i något trädgårdrelaterat "måste" här hemma. Det är sååååååååå jobbigt och så tråkigt. Då det gäller andra typer av aktiviteter, som exempelvis att ge sig ut för att springa en och en halv mil eller ta med sig twins till Kuala Lumpur- det är inte jobbigt eller tröttsamt. Men att hålla på att veva omkring med en kratta, gräva med en spade eller plantera en planta- då dör jag nästan. Därför är det nyttigt att regelbundet bli påmind om att valet att bo i ett litet radhus men en minimal trädgård är sååå rätt för just vår familj. Samtidigt är det väldigt smidigt att vara tvillngmamma vid dessa typer av tillställningar- man kan ju alltid skylla på Kaspian och Alvina och att man måste hålla reda på dem istället för att lägga täckbark under någon buske någonstans. Förutom att smita undan från trädgårsstädning så innehöll vår lördag mysigt häng med kusinerna Emma och Tove och deras mamma Ida. Robert spelade match så jag och Ida var själva med 3 tvååringar och en treåring. Intensivt med stort I beskriver våra timmar tillsammans ganska väl. Personligen tycker jag att det är skönt att umgås med andra tvåbarnsmammor. De är vana med kaos, tandagnisslan och att det bara är att höja rösten och fortsätta prata då barnen spårar ur. Till middagen fick vi också trevligt sällskap av Robert bror Robin och Emelie som ganska snart blir föräldrar. Efter några timmar med kusinerna satt de mest i soffan, skrattade och sa "vad har vi gjort!!!!". Undrar varför =)
Grannarna städar. Vi cyklar.

Sekunden senare försöker Kaspian simma i lerpölen på hans vänstra sida... Det är därför våra barn alltid är klädda i skalkläder. Blir minst tvätt så..

Kusinerna hälsar på djuren på 4H gården


Emelie, Robin, Alvina, Kaspian, Ida, Emma, Tove. Ett underbart lördagssällskap!

Kalas-Elias som blivit 2 år leker med sitt födelsedagståg efter att vi alla fikat underbart kalas-fika! Mums!

Roberts allra mest avslappnade min. 

Då kalaset blev lite väl...festligt (?) satte vi dessa två Cars-fantaster framför TV:en för att kunna prata i allafall 3 meningar i sträck utan att bli överröstade av två sockerhöga buskillar. Cars är rena mirakel-metoden. Inte för Alvina dock som brås på sin mor och inte är så vidare intresserad av TV-apparater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar