tisdag 22 oktober 2013

Vietnamtacos, leriga skor och fotboll

Hej! 
Sitter på bussen genom regnigt Göteborg och laddar för att äta god frukost på Clarion Post i ett jobbärende idag. Ser tillbaka på en helg med bl.a. grillmiddag i fredags. Robert stod för middagen, vilket kag verkligen inte är bortskämd med då det händer ett fåtal gånger på år. Det ständiga temat och den gemensamma faktorn är då att han grillar. Alltid. Men jag klagar inte. Så det blev grillad sparris, halloumi, kalkon och massa annat gott. I lördags kollade vi på då Robert spelade match. Fotbollsmatch. Det är något som också bara händer ett fåtal gånger varje år. Jag är ingen supportive fotbollsfru. Det är nämligen ganska meningslöst då twinsen inte bryr sig och jag får ägna tiden åt att hålla koll på dem och att de inte springer in på plan. Dessutom så fattar jag inte grejen med fotboll. Sjukt tråkigt. Något som jag däremot tycker är kul är att springa och jag trotsade regnet i söndags och sprang en si så där 2 mil genom lerig skog. Superkletigt och mina skor är helt förstörda men ändå härligt. Jag måste verkligen skärpa mig då det gäller att ta bilder då jag inser att det är fattigt med bilder från vår helg. Och dessutom bara fula och suddiga bilder. Men ni får några ändå.
Efter min trail genom lerig skog hade jag energi över för en bandymatch. jag och twinsen är precis lika duktiga. På riktigt alltså. 
Twinsen hängde med sin pappa på träningen igår då jag var på föräldramöte..
I lördags åt vi vietnamesiska "tacos" hos härliga grannar. Sjukt gott!!
Och i söndags hade vi vänner hemma på fika. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar