fredag 27 december 2013

Julen 2013

God jul! En vecka i Vilhelmina har passerat med ljusets hastighet. Det spelar ingen roll om man är hemma i 5, 8 eller 14 dagar- tiden är alltid för knapp för att hinna med allt man vill och träffa alla man ofta saknar. Men jag är sjukt glad och tacksam över den jul vi firat tillsammans. Över min familj och mina vänner. Vi har blivit bortskämda med mängder av julmat, fina presenter, omtanke, kramar och kärlek. Precis som vi hade önskat. Julen inleddes med en namnfest för Toivo Tore. Julen firades efter konstens alla regler. Min moster kallar min mamma för "Stor-Ernst" och mig och mina systrar för "mini-Ernstar". Just eftersom vi alla är som galna och älskar att julpyssla. Vi har bakat, lagat julmat, slagit in paket, spelat julsånger dygnet runt och huset har varit pyntat överallt. Vi älskar alla julen och suger verkligen på julkaramellen. Förutom det har jag och Robert varit på dejt och sett "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann", den var kul. Det enda önskningen som inte slagit in är att skidföret var dåligt. Vi har inte åkt en enda kilometer och twinsen kunde inte ens prova sina julklapps-skidor. Nu är vi på väg hem till Göteborg igen. I morgon ska vi bara tvätta och packa om våra väskor då en månads semester i solen väntar. 
Sparkat har vi gjort massor!
Och även åkt massa stjärtlapp o pulka
Tåg
Baksidan på vårt hus
Lycklig
Tomtegröt o tunnbröd på Toivos fest 
Erik, Eriks mamma, Lotta o Toivo
Systrar
Mamma, pappa o Lisa o Albin
Natali hade bakat tårtorna
Underhållning av det mer högljudda slaget
Provsuttit morfars nya skoter
Sprungit några korta njutarpass
Haft besök av vänner med deras barn
Farfar o farmor firade med oss
Tomten!
Jule-rullning i snön..
Bästa Hannah har friserat våra twins
Alvina med ny frisyr och rosa "diamanter" i håret..
Mer bus
Barnen har ätit mer snö ön mat..





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar