måndag 2 december 2013

Mysig, kaosig, snorig, julig helg


Hej! Idag är det måndag och Lotta o Toivo åker tillbaka till Umeå. Tråkigt men jag är tacksam över ett par otroligt mysiga dagar tillsammans. Lagom till att de landade i Gbg så råkade jag ut för en riktig dunderförkylning och feber så jag har kanske inte varit speedy gonzales direkt. Vad har vi gjort då? I fredags kom även Lisa, en barndomskompis hit med sin son Albin, 2 år. Lisa har fått ett tillfälligt jobb i Örebro så eftersom det är "nära" Gbg i en norrlännings perspektiv tyckte vi alla att det var ett ypperligt tillfälle att ses allihopa. Robert har varit i Hamburg sedan tidigt i fredags så vi har haft det manfritt hela helgen. Och tanken han slagit mig flera ggr under denna helg- att hade det inte varit lättare att leva med en kvinna ändå? Jag, Lotta o Lisa har haft en galet kaosig helg. Med en nyfödd, två med treårshybris och en mammig tvååring. Det har varit snor, bajs, bråk, konflikter, mat- och sovtider att passa och enormt mycket energi att hantera alla barn och samtidigt servera tre mål mat om dagen (minst) och se till att det inte blir så pass stökigt att de finns golvyta kvar. Men det har gått så smidigt. Tre kvinnor tänker ju likadant. I lördags var vi Liseberg och trängdes. Bara att hitta parkering är ju ett äventyr i sig. Sedan tappade jag bort Kaspian som drabbades av hybris och ville helst upptäcka Liseberg utan mig. Alvina är BESATT av Lisebergskaninerna och sket fullständigt i allt det övriga. Lotta satt i amningsrummet. Väl hemma igen efter Liseberg var vi enormt rödvinssugna. Igår vaknade lilla Albin men feber (sorry..) och åkte hem vid lunch. Vi övriga bakade Lussebullar och första adventmyste resten av dagen. Ja, och städade och röjde för att baka med barn är lika stökigt som roligt. 
Sjukt stadig för att vara 2 månader!
Ann-Ida har också hälsat på

Liseberg med bråkiga barn i vagnen
Barnens favorit
Lisa o Albin

Ingen vinst på chokladhjul..
Alvinas favorithobby
Liseberg är verkligen så himla fint!
Julkalendern på söndagen. 
Lite ovillig barnvakt
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar