tisdag 24 augusti 2010

Välkomna till min blogg!!!

I väntan på twinsen!!
Eftersom jag sitter här hemma med en tvillingmage i v 35 (vilket innebär att det ser ut som jag svalt en gigantisk badboll och snart ska spricka) och har allmänt tråkigt tänkte jag att jag skall prova detta populära fenomen- att blogga! Jag är ingen skribent eller stjärna på att uttrycka mig med text men jag ska försöka att ge er en bild av vår vardag och lägga ut lite bilder. Förhoppningsvis kommer våra två guldklimpar att titta ut om några veckor och då min familj och många vänner bor låångt från Göteborg så är det främsta syftet med denna blogg att ge intresserade en inblick i vårt liv. Dessutom så behöver jag verkligen något att aktivera mig med då jag är vansinnigt less på att bara sitta  i soffan och bara vänta på twinsens ankomst. Det känns som då man var liten och väntade på tomten från mitten av november. Det var ju en hel evighet, trots att man hade adventskalendrar, pyssel och julbak att roa sig med. Då behövde man vänta en månad. Nu har jag väntat i snart 9 månader!! Utan kalender och utan julgodis. Mitt tålamod börjar tryta nu!

Dessutom har jag inte kunnat jobbat sedan många veckor så jag har haft god tid att förbereda mig. Vi har inredd barnrummet och inhandlat allt ifrån spälsängar, amningskudde, babygym, snorsug, plastad frotté och bröstpump. Plus tusen grejer till man inte vet man behöver innan man blir gravid. Allt inhandlat i dubbel upplaga så att inte lilla Kaspian och Alvina skall bli avundsjuka på varandra... Vår lilla, smidiga och stadsanpassade Toyota Aygo är utbytt till en väldigt vuxen, otymplig och gigantisk Saab kombi. Barn är verkligen en enorm industri och ibland känns det som att jag shoppar för att dämpa min oro att jag ska bli en bra förälder. Om jag köper den bästa örontermometern så måste det väl betyda att jag blir en toppenmamma, eller? Jag kommer i alla fall att älska dem helt vansinnigt, tokigt, obeskrivligt mycket (det gör jag redan) och jag tror och hoppas det räcker långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar