torsdag 16 januari 2014

Drogad på Fiji?

Hej! Jag hade höga ambitioner om att semester-blogga nästintill dagligen. Men det hinns inte med. Jag har fullt upp med att bättra på min redan djupbruna solbränna, att pilla mig i naveln, att fundera på om jag ska dricka vitt vin eller en ananasshake till maten eller kanske sova en liten lur mitt på dagen. Dagarna passerar i sågen sorts halvdvala. Har noll koll på vilken veckodag det är eller vad klockan är. Eller något annat för den delen. Det är som att någon slog mig hårt i huvudet eller har serverat mig valium till frukost sedan vi anlände på denna paradisö. För jag känner mig nästan drogad. Så lugn o harmonisk på ett sätt som jag aldrig tidigare känt. Jag vill liksom frysa varje sekund och önskar att den aldrig tog slut. Så närvarande. Allt är fantastiskt. Barnen njuter o vi njuter. Varje fm spenderar barnen 1 h på kidsclub, en sorts förskola med imponerande aktivitets-arsenal. Det finns en stor lekpark, målerirum, bollhav o massa annat. Så jag ägnar denna timma åt att plöja pocketböcker o att umgås ostört med min man. I övrigt händer inte mkt. Vi badar, äter, umgås, promenerar, slappar. Man kan inte göra annat- för det finns inte så mkt att göra här. Inga affärer, inga försäljare, inga aktiviteter. Bara 2 hotell o några restauranger. Men man blir liksom ändå inte rastlös utan bara rofylld o lycklig. Och tacksam, tacksam över min fina familj o att vi har möjligheten att resa på detta sätt och uppleva fantastiska dagar tillsammans. Skapa fina minnen att plocka fram när livet inte är lika lätt att leva. 
Började sådär med sjösjuka o en rejäl mag-tömning.. 

Barnen leker, jag dricker en caiprinha.. Olämplig morsa..
Ingen ovanlig syn.. Poolen, som är en av tre. Men bara har en rutchkana som twinsen aldrig tröttnar på.
Detta är utsikten från vår altan.. Blir glad o lycklig varje morgon då jag öppnar dörren.
Mitt middagssällskap..inte så pjåkigt..
Jag ser ut som en dvärg..hihi.
Vattnet är så galet klart o turkost.. men tyvärr fångar inte våra mobilkameror dess magiska färg.. 
Barnen är på kidsclub en timma varje dag efter frukost. Vi paniksteker och sitter stilla en stund-det är svårt då vi hämtat dem. 
Fiji-walk...man orkar max 1 km pga hettan.
Lunchdags. Vi har släppt alla socker-restriktioner för samtliga i familjen. Det är ju semester.
Barnen är poppis hos personalen
Kaffekiosk o kafferast
Här en en bild från en tidig morgonjogg längs stranden
Mellanmål
Igår åskande det o regnade så vi spenderade dagen med att titta på film o läsa bok.
Och en drink igen..
Igår åt Robert helgrillad gris till middag. Uäck...
Krabbjakt
Mina!
Snäckjakt





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar