onsdag 21 december 2011

Fest hela natten!!

Igår firade vi jul med Roberts syskon och twinsens kusiner Thea, Elias och Saga. Den extremt efterlängtade fam Risp är äntligen hemma i Sverige och det var helt otroligt underbart, ljuvligt och härligt att få krama dem alla igen. Vi firade rejält med både julmat, glögg, pepparkakskladdkaka, jullekar och julklappsutdelning. Twinsen röjde omkring som vanligt och njöt av att få leka med kuliga leksaker som inte finns på hemmaplan. Eftersom vi tyckte att det kändes meckigt och arbetssamt att packa in twinsen i bilen och köra hela långa vägen hem till Gerrebacka sent på kvällen så spenderade vi även natten i Onsala. Sleepover-party som på den gamla goda tiden (typ 10årsålder) helt enkelt! Det var ju en bra plan i teorin då vi tänkte att vi skulle slippa väcka barnen. Men se det gjorde vi ändå, trots att vi smög likt smidiga indianer. Twinsen vaknade och blev så glada, pigga och exiterade av att se oss. Skitkul! De firade kalaset genom att va uppe och busa runt, diskutera högt och ljudligt samt vara allmänt galna. I tre timmar. TRE! Jag och Robert trodde vi skulle få ett hysteriskt sammanbrott deluxe tillslut. MEN BARA SOV FÖR FAN!!! Ville jag skrika, men jag nöjde mig med att skrika innuti huvudet för husfridens skull. Då väckarklockan ringde kl 6 kändes det som jag precis hade vaknat och min gamla, stackars kropp känner sannerligen av att den bara fått sova i tre ynkliga timmar. Gäsp. Men nu är det jul här i vårt hus och jag hoppas att mormor och morfar är skitsugna på att ta hand om sina barnbarn så att dessa stackars slitna tvillingföräldrar får ligga på sofflocket, äta Aladinask och fjärta lättjefullt några timmar denna jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar