torsdag 15 december 2011

Hemma!!!!!

Nu är jag äntligen hemma igen. På riktigt denna gång. Nu blir det inga fler flygturer på en vecka i allafall.. Efter tre intensiva men fantastiska dagar uppe i Umeå är jag tillbaka i mitt fina hus tillsammans med mina fiina barn. Underbart. UNDERBART!!
Har inte hunnit blogga i Umeå då det varit fullt upp med examinationer, uppstart av nya kurser, seminarier, föreläsningar och naturligtvis massa häng med lillasyster Lotta,´mina fina vänner Hannah och Lisa. Jag hann även med en crazygod middag och julcocktails på Socialize tillsammans med min kära mor.
Att va borta från sitt hem i 8 veckor kan jag verkligen rekommendera. För när man kommer hem igen är det så förbannat underbart. Det spelar ingen roll att regnet smattrar mot rutan, att jag har massor av plock att ta tag i eller att det är kallt så inihelvetti (ute alltså). Jag bara går omkring och fjantler, gör så hoppsa-steg och sjunger (falskt men hjärtligt) av lycka. Det är så mysigt. Idag har vi ätit frukost i skenet av levande ljus och nu försöker jag göra ett mastodont-ryck i barnens garderob. Jag har ungefär hundra kilo kläder att sortera. De har växt ur nästan allt och alla sommarkläder måste rensas bort. Fruktansvärt trist. Fast eftersom jag är så äckligt glad så går till och med denna hjärndöda aktivitet bra!
Jag ser även fram emot att höja aktiviteten på bloggen igen!

Julfrukost varje dag fram till jul blir det nu!!

Mmmmm vörtbröd

Robert har gått och blivit morgonpigg! Ingen smickrande bild kanske då han har lussebulle i hela minnen. Men jag tycker att han är världens finaste även med mat i munnen!

Tapaskväll med Lotta och Erik


Jag och underbara Hannah som alltid gör mig så glad och lockar fram  massor av skratt.

Min fantastiskt duktiga syster är på framsidan på Norrlands största tidning VK. Inte konstigt alls då hon är så sjukt ambitiös och begåvad. Hennes restaurang Socialize bör absolut inte missas om man är i Umeå!! Det är en upplevelse!

Glöggmartini och Santas hat. Mumma!!

Världens bästa Lotta och mamma. Och så jag. Finns det någon kurs där man kan lära sig att sluta fånlé?
En sådan skulle jag behöva..

2 kommentarer: