måndag 26 december 2011

Tokigt


Min lilla pluttelillasyster Natali är 15 år gammal. I somras tog hon mopedkörkort till vår pappas stora glädje. Han är motorgalen och har genom vår uppväxt överöst oss med miniskortrar, minifyrhjulingar och andra diverse motordrivna fordon. Tyvärr så har varken jag eller Lotta varit så exalterade över dessa utan hellre tagit oss fram för egen maskin- typ längdskidor och snowboard. Stackars pappa. Men med dotter nr 3 så har han ÄNTLIGEN funnit sin själsfrände då Natali tytcker att motorer, häskrafter och cylindrar är lika fascinerande som far sin. För att fira detta så har därför Natali denna att ta sig fram i numera. En BIL!! Fast den räknas som moped.

Här är jag och lillasyster ute på en liten raggarsväng genom stan! Känns helt stört att åka bil med sin 13 år yngre syster. Fast hon kör som en gud!! Jag var inte ett dugg skraj. Natali ska bli pilot då hon blir stor. Det låter som en toppenidé tycker jag!

Jag kan inte fatta varför den räknas som moppe. Det är ju en bil!
Fast den är inte så snabb såklart, man får köra i max 45 km/h 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar