söndag 25 januari 2015

Ensamstående tvåbarnsmamma

Hej! Jag firar ikväll mina sista timmar som ensamstående tvillingmamma. Robert har sedan 8 dagar varit i Sydney på en konferens.. Men jag tror att han mest glassat omkring om jag ska vara ärlig.. Han har det bra, jag vet. Så jag har kört på här hemma med jobb, barn och hem. Och självklart blir man imponerad och förundrad över hur ensamstående föräldrar fixar det. Det är ju inget superproblem i sig. Jag tycker inte att denna veckan har varit så vidare tung. Men inte heller så värst kul. Då man är ensam med allt ansvar och alla sysslor så har man inte så mycket tid över för det där "lilla extra". Som träning, att ta en fika med en vän och dylikt. Jag har känt mig lite som en robot som planerat, styrt upp, skjutsat, hämtat, jobbat, städat, handlat, tvättat. Jag har ofta känt mig otillräcklig och tidspressad. Samt haft dåligt samvete över att twinsen fått gå längre dagar på förskolan än normalt då vi pusslar för att hämta dem tidigt.. Som ensam så gäller det att hela tiden ligga steget före och planera för att livet ska flyta på på ett hyfsat smidigt sätt. Livets alla guldkanter är ju det som giver energi för att man ska orka med det som är lite mer grått. Och mina guldkanter har varit lätträknade under den dryga veckan som passerat. Fast jag har såklart haft ett stort antal fantastiska stunder med mina barn- då man är ensam mamma så blir man nog lite tightare. Dessutom så är man mentalt inställd på att ta "allt". Det finns ingen att störa sig på för att (han) inte gjort si eller så. Då något barn vaknar på natten har jag ingen att putta och väsa åt om att han får kliva upp och ta sig an problemet. Det finns ingen att dividera med över vem som ska torka en liten bajsrumpa. För allt ligger på mig, klart slut och noll diskussion. Ur det perspektivet blir den ensamma livet ändå enkelt på något sätt. Dessutom är 4-åringar ganska enkla och okomplicerade att tas med. Men- inom kort kommer Robert hem igen och vi är naturligtvis världens gladaste över det. Och han kan fetglömma jet-lag och sådant trams för nu har han en del att ta igen på pappapoängen..höhöhöhö..
Här kommer några bilder från vår ensamma vecka.
Vi har klätt ut oss i diverse Frost-outfits
Hahahahahahahahahaaaa!
Tränat handboll. 
Målat 4567 teckningar.,ungefär..
Varit på kalas 
Byggt ett stort antal kojor med olika konstruktioner..
Och målat igen.
Bakat och ätit rawfoodbollar
Ätit många måltider med tända ljus
Lekt i all ny snö
Rullat Snögubbar
Och försökt oss på snöänglar
Många vändor i pulkabacken
Fikat. En ensamstående mamma behöver mycket kaffe och frekventa energipåfyllningar!
Och så har vi målat igen. Den efterlängtade pappan har ett berg av finfina presenter då han kommer hem.
Och så har vi spelat massor av spel. Och twinden blir lika arga varje gång de inte vinner. 
Och Robert har slitit som ett djur som ni ser.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar