lördag 3 januari 2015

Vilhelminahäng

Hej!
Detta året så går vi all in på Vilhelminahäng över jul och nyår. Som göteborgare får man passa på att suga på alla godbitar som hör vintern till då man kan. Och då man har två barn med myror i brallan så har man man inte heller något val. Soffhäng och att slappa fungerar ofta inte så värst länge och man inte vill riskera att de slår ihjäl varandra alternativt går loss på inredningen.
Sparkat har vi gjort varje dag tror jag. 

Många dagar har det varit över 25 grader kallt så man får pälsa på sig ordentligt..
Alvina är fascinerad över allt jag gjort som liten- tex åkt i denna sparklåda.
Robert passar på att förena nytta med nöje (lek och motion)då han skottade upp en pulkabacke så att Kaspian och Alvina skulle få bättre fart.  

Ett av kanske tusen åk i morfar och mormors pulkabacke.

Ibland slutar åken med en krach

Morfar har inte det bästa inflytandet..

Då han åker värst av alla..

Alvina tycker om att leka med sin kusin och frågar ibland efter en egen lillebror

De vill helst att jag ska dra dem upp men det vägrar jag. (Det är ju så himla bra att röra på sig tycker deras hurtiga mor) Så även om de tycker att det är kul att åka ner så klagar och gnäller de mest hela tiden på trötta ben då de går upp. Var kommer den latmaskgenen ifrån? 
Vi har också varit i Golisen och hälsat på min mormor.
Jag och min älskade syster på sparktur
Pulka- igen..
Min fina pappa.
Den här bilden är nog från julafton.. men jag måste bara visa Robert jultröja då han hämtat inspiration från familjen Griswald. Höhö. Sötnöt!
Mamma tycker att det är viktigt att man stöttar bygden så varje år så försöker jag shoppa i ett par affärer här i Vilhelmina.. Detta året lyckades jag bra då jag t.ex. shoppade denna tjusiga zebrakofta.
Här ser ni mig och Natali in action på Klädiz..
Vi har bowlat, himla kul! Men jag är inte så begåvad i denna sport.
Twinsen älskar att bowla!
Jag och Robert hade en barnfri dejt i mamma och pappas stuga.. Skönt och lyxigt!
Vi har också åkt en hel del skidor. Kaspian och Alvina undrade var liften var och varför det gick så sakta.
Men efter en del övning fick de till det!
Jag blir väldigt lycklig av att åka skidor..

Kaspian höll bra fart.
Åh hej...
Ja, och så mer pulka..
Till både barnen och morfars stora glädje så har det också blivit ett par mil på skoter.
Så magiskt vackert!

























1 kommentar:

  1. Hej
    Vilken underbar blogg! Vilka otroligt söta ungar! Så lik mina tvillingar som är födda i maj 2015. Synd att du inte fortsatt blogga, jag hade gärna fortsatt följa er. XXX

    SvaraRadera