lördag 3 januari 2015

Nytt år!

Hej!
Sitter på bussen på väg hemåt till Göteborg igen efter en fantastisk jul och nyår i Vilhelmina. Det känns både skönt och vemodigt att komma hem till vardagen igen. Ena sidan längtar efter jobb, rutiner, vänner, och att bo i sitt eget hus. Samtidigt så är det verkligen balsam för själen att få tanka energi i det lugna och rofyllda Norrland. Samt att få umgås med min närmsta familj. Att få se Kaspian och Alvina njuta av att spendera tid med sina mostrar, mormor och morfar. De är verkligen världens bästa! Jag saknar dem redan.
Förutom att fira jul har vi firat nyårsafton tillsammans. Detta gjordes efter konstens alla regler med skattjakt med bombtomtar, quiz, charader, smält tenn och trerätters middag. Och raketer såklart! 
Gott nytt år!
Bombtomtar! Precis som när jag växte upp hade bombtomtarna lämnat ledtrådar som ledde oss till en skatt efter en läskig promenad. Överallt stod det olika meddelanden från bombtomtarna i snön. Dessutom så sköt bombtomtarna smällare och bomber i skogen runtom oss. Alvina tyckte att det var superkul men Kaspian var lite mer reserverad och tyckte att bombtomtarna var lite läskiga.
Precis hittat ännu en ledtråd från bombtomtarna.
Jag hade den finaste drinkkavaljeren på min höft! 
Fina syster Lotta.
Och världens bästa pappa/morfar
Festfin festprisse
Vi smälte tenn för att få se vad som ska hända 2015. Detta var det som hände med mitt tenn. Verkar inte så värst lovande..
Alvina och min lilla kusin Leila. 
Vi firade även 7 årig förlovningsdag. För 7 år sedan friade Robert i Marseille.
Supermormor som vet hur nyår ska firas med glammigt halsband och champagne. 
Det är så vackert i Vilhelmina! Konstigt och lite sorgligt att inte fler människor väljer att bo här tycker jag. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar