lördag 3 januari 2015

Erikhjärtalottaochtvärtom!

AHej!
Julen inleddes på ett helt otroligt sätt i kärlekens tecken då min lillasyster Lotta och Erik sparkade igång festligheterna med ett hejdundrade vinterbröllop. Vi åkte upp till Umeå några dagar innan bröllopet för att kunna hjälpa till med alla förberedelser. Lotta är och har alltid varit nästintill lite manisk med julen och allt som hör till. Så jag är inte ett dugg förvånad över att hon och Erik valde att bli äkta makar i juletid.
Vigseln hölls utomhus och var otroligt vacker. Jag hade äran att vara brudtärna och Kaspian och Alvina var brudnäbbar. Bröllopsfesten var toklyckad- smaskig veggomat, gråt-och skarattframkallande tal, magmuskelmördande roliga upptåg och sång. Och en rejäl fest som gav mig träningsvärk i fötter och ben i ett par dagar (slitsamt att dansa i höga klackar när man inte är 20 år längre). Hela dagen hade verkligen ett skimmer av lycka och kärlek över sig och jag är så lycklig för Lotta och Eriks skull.
Här kommer ett lass bilder och de flesta är tagna med mobilkamera (som vanligt) så kvalitén är tyvärr inte den bästa.


Lunch på Landvetter innan vi flög upp till Umeå. Otroligt skönt att inte behöva sitta i bilen 110 mil detta år med träsmak i baken och rastlösa kids i baksätet.

Och att flyga med barn blir ju bara lättare och lättare. Våra Twins som flugit relativt frekvent sedan de var 4 månader är rutinerade och tycker om att sitta och slappa i en flygplansstol. Jag kunde i lugn och ro läsa några kapitel i min "Analfabeten som kunde räkna" och skratta högt för mig själv. PS: Tack gode Gud för ipaden och iphonen (som gör det möjligt för mig att ÄNTLIGEN få sitta och läsa en pocket i godan ro)


På plats i festlokalen dagen innan den stora bröllopsdagen för att ställa i ordning för den stora festen.

Fina detaljer!

På julen kan det aldrig vara för mycket pynt och krimskrams och hela festlokalen fylldes med ljus, ljusslingor, pompoms, granris, glittrande stjärnor, snöflingor i papper och girlanger.

Viktigt att dukningen blir rätt inför en trerätters

Hela familjen Vilahamn gjorde sig fina på bästa salongen Alltid hos min fina vän Hannah. Alvina fick röda diamanter i håret inför bröllopet. Ska man vara brudnäbb så ska man.

På morgonen på den stora Dagen tillbringade bruden alla brudtärnor några supermysiga timmar på Salong Alltid där vi gjorde oss fina. 

Drack bubbel, åt goda små snacks och även lunch innan vi begav oss till bröllopsplatsen.

Vacker brud blir allt vackrare.


Själva vigseln hölls utomhus. Runt brudpar och gäster brann eldar, marchaller och tomtebloss.

Och gästerna tände massvis av Khom Loi, dvs. papperslyktor som stämningsfullt steg mot himlen.

Här kommer jag tillsammans med Kaspian och Alvina. Kaspian var blyg och ville mest gömma sig under min röda mantel. Men Alvina är som vanligt lite tuffare än sin bror.

Och efter oss tågade tärnor och marskalker och sist men inte minst dagens huvudpersoner.
J
Vacker ceremoni! Jag var glad över att jag hade två barn att hålla reda på- allt för att förhindra et högljutt hulkande/gråtande..
Äntligen gifta! Det firades med ett lååååångt hångel..
Magiskt att få fira sin bröllopsdag med alla nära och kära.
Honnörsbotdet
Vackra!
Löööve!



I stället för en klassisk gästbok fick alla gäster ta ett foto med ett meddelande till brudparet.

Min tjusiga familj.

Supermormor, twinsen samt en okänd photobomber..

Alla tärnor i sina fina mantlar

Jag och mina systrar

Vad meddelandet betyder är hemligstämplat

Alvinas hälsning till brudparet


J

Tack Lotta och Erik för en fantastisk dag. Jag är 110 % säker på att ni för evigt kommer att leva lyckliga. Detta fota är en sneakpeek från fotograf Andreas Nilsson.  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar