söndag 5 februari 2012

Mamma/mormor är här!!

Hej!
Här njuter vi för fullt av att ha besök av mamma/mormor Maria. Hon anlände i gårkväll och vi har bl.a. hunnit med en mysig kväll med plockmat och Melodifestivalen. Vi ger ett stort bifall till de två vinnande finalisterna. Egentligen är jag inte så vidare förtjust i melodifestivalen. Men eftersom det i-hemmet-låsta tvillingföräldralivet innebär en hel massa TV-kvällar så får man liksom vara glad över det man får i underhållningsväg. Så jag har därför övertalat mig själv till att tycka att melodifestivalen är GREAT!! Så peppade som tre barn i en godisbutik så satt vi alla tre (twinsen sov) som klistrade och följde med i alla låtar. Trevligt.

Robert med sin favvosvärmor är sååå Melodifestivalsredo!

Plockmat är det bästa framför TVen. Mamma hade med sig lyxiga cokladpraliner till dessert. Gott!!!!
Idag har jag, mamma och twinsen gått på stan och shoppat. Det är väldigt angenämt att shoppa tillsammans med min mamma. Framförallt för att hon är världens raraste, mysigaste och roligaste. Men hon är dessutom förmögen. Och ännu bättre- generös och givmild så att det står härliga till. Jag har idag blivit ett par finfina skor och två blusar rikare. Twinsen har kommit hem med flera proppfulla kassar med olika bra-att-ha-grejor! Min lilla plånbok har fått vila hela dagen. Billigt och bra blev det för mig och twinsen men dyrare för stackars rika mamma =)
TACK min underbara och bästaste mamma!

Twinsen älskar mormors iPad. De fick titta på SVT play en stund efter frukosten så att jag och mamma kunde prata ifred =) Robert har tjatat hål i huvudet på mig i hundra år över att vi borde köpa en sådan här makapär. Jag har inte varit så vidare övertygad om vad den ska va bra till (räcker inte två iPhones?) Nu är jag kanske beredd att hålla med...

Som två ljus...

Mamma/mormor hann till och med klippa luggen på dem båda..

Kolla min nya piffiga lugg!

Mormor- stör inte mig då jag kollar på iPaden!!
Nu har vi precis ätit middag och ska kraschlanda i soffan- mamma/mormor behöver nog vila sig lite efter en ganska så hektisk dag med sina barnbarn.
Lunch av det icke-glammiga slaget. Eftersom twinsen skulle sova i vagnen så ville jag inte ta den smala mer stads-vänliga Phil and Ted´s vagnen då jag upplever att de sover bättre i sin breda "traktorvagn". Därför är det svårt att få plats på de bättre, mer populära lunchhaken. Vi fick plats på Åhlens café. Det är stort och barnvänligt men tyvärr inte så gott. Men det dög- man kan inte få allt här i livet.

Jag ville egentligen äta sushi och surade en microsekund över att inte få sätta tänderna i en wasabikryddad góbit. Men Kaspian var lycklig som alltid över sina makaroner..

2 kommentarer:

  1. Måste bara få lämna en snabb kommentar och skriva att jag älskar din blogg! Sitter påväg hem från jobbet på pendeln och småskrattar när jag läser ikapp mig. Skulle skrattat högt om jag inte var inklämd bland massa människor i maffiga vinterjackor. Hälsa Maria!
    Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Tackar söta du!! Hon hälsar tillbaka.
    KRAM!!

    SvaraRadera