måndag 10 september 2012

Kan själv!

Den tråkigaste helgen i mannaminne är äntligen över. Robert är frisk, twinsen prickfria och energiska och ordningen är återställd. Synd bara att det inte är någon helg kvar.. Vi har inte gjort mycket av intresse alls i helgen. Robert har legat på rygg under dubbla täcken och frågat efter juice med extremt ynklig röst. "Älskling, joooos...host host..." Twinsen har turats om att leda tvåårstrotset och bland annat målat köksbordet i diverse kulörer med sina kritor. Däremellan har jag och twinsen cyklat, gungat, ritat, gungat igen.
Alvina har förvandlats från att vara en mycket bestämd ung dag till att bli en kolossalt bestämd ung dam. "Kan själv" är mottot. På morgonkvisten skall hon bestämma vad hon ska ha på sig för outfit för dagen samt ta på sig alla kläder själv. Jag gråter inte direkt blod över att det är Robert som lämnar på förskolan på morgonen. Mina nerver och mitt tålamod hade aldrig pallat denna tidskrävande kläd-konflikt vareviga morgon.

Twinsen har gungat så mycket att jag nästan blev åksjuk av att titta på dem..

Meeeeja mamma!! MEEEEEJA MAMMAAA!!!

Dagens outfit.

Efter att middagsmaten låg i magen så fick Alvina akuta cravings efter ett klädombyte..

Min gullebulle!

1 kommentar:

  1. Skruttan!! Det låter gulligt när du skriver om det, men så vet jag precis hur det är!!! Jag blir galen.. Kan själv.. Pyttsan :)

    SvaraRadera