söndag 16 september 2012

Wroooom!

WROOOOM! Så lät det från bildäcken och bilmotorn då jag skyndade mig från jobbet till förskolan på fredag efter lunch. Gaspedalen är aldrig så lättrampad som då man inte träffat barnen på nästan tre dagar. Jag grät en skvätt av lycka då jag välkomnades med varma och snoriga kramar på förskolegolvet. Ren lycka.
Vi har haft en finfin helg förutom att jag har fått en förkylning som täppt igen hela mitt huvud. Känner mig tjock i skallen, seg i hjärnan, trött i kroppen och svullen i halsen. Det är tur att jag är av kvinnligt kön och att jag har två kids som håller mig på benen. Igår spelade R match och jag och twinsen gottade oss med picknick på lekplatsen. Sedan spenderade vi eftermiddagen, kvällen och en liten stund av natten (mätt i småbarnsfamiljsmått) med en av Robert lagkompis Tobias plus familj. Väldans trevligt med barn fulla huset och jag lagade mat så att samtliga ramlade ner i soffan och klagade på svår tjockhetskänsla efter att alla tre rätter var uppätna...ett gott tecken.
Idag har vi hängt på twinsens favoritställe i hela världen, Lek och Buslandet. Och då vi smörat tillräckligt för kidsen och varit tokroliga föräldrar i tills vi var alldelse matta i både kropp och hjärna packade vi in oss i bilen och åkte till Freeport, sövde barnen i vagnen och ägnade en stund åt "vuxentid" med lunch och shopping utan störande moment i form av tvåårsbusiga twins. Det behövs också. Ikväll har vi planerat soffläge och jag ska vila bort alla äckliga förkylningssymtom och vakna fräsch som en äppelblomma i morgon.
Som ni kanske har märkt har min bloggengagemang minskat med en sisådär 95% den senaste tiden och jag är sämre än sämst på att ta kort. Men för risk för skavsår i ögonen orsakat av fula bilder så kommer några bilder jag fångat med min mobil..

Jag och twinsen på väg hem från picknick

Lek

och bus..


Och en mamma som väntar på lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar