lördag 8 september 2012

Två-årskalas

Hej! Förra helgen hade vi tvåarskalas för twinsen. Jag var såå lycklig över att ha Lotta här som stöd  vid framställandet av tårtor och sånt. Jag älskar inte att baka. Tycker mest att det blir mjöligt och kladdigt och att barnen (och jag) blir sockerhöga och tokiga. Men på kalas ska man ju ha tårta såklart!!! Vi hade en tågtårta med blåbär och vanilj i. Och två kladdiga chokladtårtor som faktiskt jag bakade alldeles själv =). Linda förbarmade sig över kanelbullebaket eftersom jag tycker att kanelbullebak kostar på tok för mycket tid. Jag lägger gärna ner tid på sådant som är kul. Men att kladda med deg och ägg och sådant är inte min personliga åsikt om kul. Kalas däremot- det är kul och det skulle jag gärna ha varje helg. Älskar att ha vänner här på besök.
Tågtårtebak..

Bilden gör inte tågtårtan riktigt rättvist då man inte ser loket så bra... Det var väldigt fint i verkligheten. Och gott.

Och mina fantastiska chokladkonstverk. Inte illa pinkat av en mamma som sovit i 4 h, druckit en äckligt stor mängd bubbel och dansat hela natten..

paket paket paket!!!

Provar nya cars-duplot..

Jag vet, det är galet fult och tacky med papp-tallrikar med Blixten McQueen på.. Innan barnen kom trodde jag aldrig att jag skulle bli sådan. Men då båda barnen älskar Cars å fick det bli Cars-tallrikar, Cars-ballonger, Cars-servetter och Cars-muggar. Såklart.

En till som dansat hela natten innan kalaset...höhö..

Lotta och kalasets yngste deltagare Linus som sov sig igenom hela kalaset i Lottas varma famn..

Kaspian och blixten...en inte helt ovanlig syn..

Note to self: fiskdamm för två-åringar är inte en jättebra idé. De fattar inte att man ska stå bakom skynket då man bara kan springa rakt in och hämta godiset direkt.. Jag fick agera fiskdamms-instruktör och levande staket för att hålla alla kids på rätt sida av skynket....

Och så lite bråk om saker i vanlig ordning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar