måndag 3 februari 2014

Full rulle och ny bil

Hej! Det är toktidigt på morgonen och jag sitter på bussen på väg till jobbet. Förhoppningsvis blir det inte så många dagar till som jag sitter här. Under vår semesterresa så kom vi fram till att vi (jag) inte orkar att hålla på och rodda, planera och trixa med bara en bil i vårt hushåll. Robert har bilen för det mesta då han har ett större behov av den med jobbet och jag har tyckt att det var ok då jag ofta väljer att cykla, ta buss och 2 ggr/v springer jag hem från jobbet för att få ihop tidseffektiv träning. Samtidigt så ligger det galet mycket planering och logistik bakom. Plus att jag får sova mindre. Bussen tar 45 min och bilen 15= vilket ger mig en halvtimma extra. Och jag tror att många föräldrar vet vilken skillnad en halvtimma gör på tiden man väntar barn på förskola till exempel. Eller att få sova 30 min extra på morgonen. En enorm skillnad. Och för mig som effektiv som en duracellkanin är en halvtimma verkligen oceaner av tid. På en halvtimma hinner jag slå ihop en middag och dammsuga halva huset-minst. Dessutom så slipper jag att alltid hålla på och tänka igenom hur jag ska packa och planera på smartast sätt. Med två bilar så kommer jag att kunna slänga in mina grejer och känna en större frihet över min tid. Jobb och två barn kräver ändå så mycket att jag anser att man måste göra allt man kan för att underlätta i vardagen. Så i veckan kommer vår (min) nya bil och jag kan knappt vänta. Helgen har varit kul med fullt hus. Både min kära mamma och barnens kusiner. Twinsen har lekt, busat och skrattat. Jag har också lekt, åkt pulka, fixat fika och mat. Och förundrats över att det faktiskt finns människor som har fem barn. Helt otroligt. Hur hinner man med det? Att se alla, att köpa hem tillräckligt mycket mjölk och att tillfredsställa allas önskningar? En helg eller en natt är det ju inga problem över huvud taget- men en vecka-månad-år?? Omg. 
Bilfunderingar och besök hos bilhandlare har vi också hunnit med..
Klart, om man har många barn i olika åldrar så kan det ju också underlätta. Som här då rara Thea tog över godnattsagan..
Söndagmorgon och jag hade 5 sconesbagare i köket..
Jag hann ju tom fota- så så kaosigt var det verkligen inte.
Snowracer..det gick läskigt fort. 
Jag hade med mig varm choklad o bullar och kände mig redig..
Mormor hade med sig nya overaller till twinsen. Skönt då de gamla börjat bli lite korta i benen. 
Hittade en koja i skogen. 
Och då kusinerna åkt hem så åkte vi till badhuset för att bada och avsluta med glass. 
Och på kvällskvisten startade twinsen ett band. Så bra! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar