lördag 1 februari 2014

Lördag, kusinträff, mamma

Hej! Jag är vaken sedan kl 06.00 och övriga familjemedlemmar sover som grisar. Man blir så irriterad på sig själv då man har chansen att sova men inte kan. Istället för att sova så sitter jag och letar febrilt efter resor hem till Vilhelmina över påsken för att stilla min saknad efter min familj och skoteråkning men det mesta är redan uppbokat. Om man inte är beredd att betala en halv förmögenhet för flygbiljetterna. Gah. Och vårt resesparkonto är av någon märklig anledning ekande tomt i dagsläget. På tal om saknad efter familj så kommer min älskade mamma hit idag för att stanna till på torsdag vilket känns fantastiskt kul. Idag/kväll/natt ska vi också ha twinsens tre kusiner här då föräldrarna ska slå klackarna i taket. Fullt hus med andra ord. Och mysigt.
Veckan då, hur har den varit? Första hela arbetsveckan efter över 1 månads lättja. Jo, veckan har gått fort. Så fort att jag knappt hunnit reflektera över den. Jag rodde hem ett stort jobb-projekt som jag arbetat på i över ett år i torsdags. Mentalt skönt att få landa lite och nästa vecka åker jag till Stockholm för att presentera projektet. 
Förutom att jobba har jag hängt med de bästa! 
Och lärt dem att skala sina egna clementiner..
Å målat. Robert tejpar upp alla mästerverk på våra garderobsdörrar så att vårt sovrum är piffigare än någonsin.. Hur tänkte han där?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar