tisdag 25 februari 2014

Vinter på ingång och risk för benbrott..

Hej! Denna veckan blir en väldigt kort arbetsvecka då vi i morgon styr kosan mot Branäs för att åka skidor tillsammans med Roberts bror m familj. Känns spännande, roligt och skräckinjagande på samma gång. Jag som kommer från Vilhelmina får mellan varven svår längtan efter snö, riktig vinter och skid/snowboardåkning. Här i Gbg göra sig snön icke besvär då den nästan alltid bara innebär slask och trafikkaos. Således är jag extremt taggad inför denna resa. Jag har förberett matlådor så att det ska gå smidigt att få fram luncher och middagar då magen är tom och blodsockret i anklarna efter allt åkande. Samt skrivit långa listor på all vinterutrustning som skall packas. Det ska bli extremt spännande att se hur det kommer att gå för twinsen i backen. För att inte tala om hur det kommer att gå för mig och Robert att åka  med varsitt barn i varsin sele. Jag antar att jag inte ska glömma att packa ner ett extra stort tålamod och ett par kilo djupa andetag bland alla vantar och underställ..
Här kommer några bilder från vår helg
Robert tyckte att det var vår nu och tog fram grillen för att grilla vår middag i fredags då vi hade vänner på middag
Playdejt på lek och buslandet i lördags.. Grå Gbg-vinter förvandlar alla utomhusaktiviteter till mission impossible.
Twinsen går på handbollsträning på söndagarna 
Fika och häng med Linda o Henke
Kaspian har också fotat 347 bilder via någon kidsapp.. Här har han fångat sin mamma med ett tjusigt grin.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar