onsdag 5 februari 2014

Mamma

Denna veckan har vi lyxen att min mamma på besök. Hon jobbade några h i måndags men har sedan dess spenderat tid med twinsen och oss. Det är obeskrivligt skönt att vid arbetsdagens slut veta att man inte måste halvspringa till bilen med stress sprutande ur öronen för att hetsa iväg till förskolan för att hämta kidsen. Denna veckan har jag haft förmånen att istället ta mig hem i lugn och ro och dessutom mötas av dukat bord och en ljuvlig doft av vällagad mat. Det är också själaglädjande att våra barn får spendera massor av tid tillsammans med deras varma, påhittiga och godhjärtade mormor. Att de får känna kärlek och engagemang från någon annan än mig och Robert. Lyx som sagt. Twinsen har väldigt svårt att förstå att mormor samtidigt kan vara mamma. Varje gång jag säger "mamma" så skrattar de högt och berättar för mig med himlande ögon och överlägsna flin att hon heter ju "mormor"..
Så här har det sett ut i dagarna två få jag kliver in genom ytterdörren efter arbetsdagens slut..
Mamma skickar också frekventa bilder för att rapportera om vad de hittar på.. Som att åka buss..
Gå på café och äta pannkakor..
Lyxigt mellis denna tisdag..


Förutom att vara deluxe-mormor så har hon också köpt nya overaller till twinsen. Tack fina mamma/mormor! 



1 kommentar:

  1. Åh vad underbart det är med mammor på besök!!!
    Inte minst när de kommer med ytterkläder till barnen! Är ju så oerhört tråkigt att köpa måste jag erkänna.. Och Grattis till bilen! Vad underbart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera