måndag 10 februari 2014

Grillpremiär och Handboll

Hej! Hoppas ni haft en fin helg. Det har vi. En fredagskväll då vi som alltid kraschlandar i soffan, äter tapas och dricker något glas fylligt rödvin. Och kämpar hårt med att försöka hålla oss vakna åtminstone genom hela Skavlan. I lördags hade twinsen playdejt hemma hos Cissi och på kvällen hade vi vänner på middag. Robert valde meny och hör och häpna, han valde GRILLAT. Japp, grillat som i utomhus och i regn. Ni som läst bloggen under en längre period vet att Robert har någon form av grill-Aspergers och helst vill grilla till frukost, lunch, middag och kvällsfika. Så han grillade glatt hamburgare och jag fixade smarriga tillbehör och bakade egna hamburgarebröd vilket gjorde att jag kände mig extremt duktig. Jag är ingen bak-fantast egentligen. Men det blev verkligen gott. Hoppas gästerna tyckte det också. Såklart kollade vi på melodifestivalen även om jag inte fattar varför egentligen. Jäkla skitprogram. Men då man får tillbringa tiden framför ett tråkigt program med tokroliga människor så går det ju an! 
I söndags introducerades twinsen i handboll och de var med på handbollsträning, eller handbollslekis som det kallas för de minsta. Kaspian älskade det men Alvina ville mest fika på de medhavda bananerna och dricka vatten ur vattenflaskan. Här kommer en serie bilder som min mobil fångat denna helg. Skitkvalitet och icke-begåvad fotograf men det kan inte hjälpas..

Mörk icke-smickrande bild på mig och vår fredagsrutin. Jag är inte gravid även om det ser ut så..
Vännerna.. 
Ätit långfrulle
Snön är väck så vi har tagit fram cyklarna
Handbollstalangen
Jag vill ha banaaaan!
Shit, de har blivit så himla stora!
Kan inte vara seriös hela träningen!  













1 kommentar:

  1. Det var suuuupergott och så mysigt!
    (Äntligen går det att lämna kommentarer, jag har inte kunnat det på 100-år)
    Puss Linda

    SvaraRadera