tisdag 11 februari 2014

Sportlov!

Robert är ledig denna veckan till skillnad från mig. Och eftersom det ändå är SPORT-lov så har jag satt min stackars man i arbete. Att be honom att sporta skulle inte vara någon utmaning eftersom han redan är en hurtbulle. Men att få honom att fixa och greja i vårt hus däremot- det är sport. För oss. Både jag och Robert har tummen mitt i handen och är totalt oförmögna att göra något som kräver mer än en hammare och en spik. Eftersom Robert har massor av ledig tid hela veckan (bortse från de två, små, krävande, överenergiska minimänniskorna som vi delar hus med) så har jag såklart skrivit en låååång to-do-list med allt som behöver fixas här hemma. Ni vet, sånt där tråkigt småfix som man aldrig orkar ta tag i. Konstiga kablar som av konstiga anledningar hamnat mitt på väggen, hyllor som aldrig satts upp och sånt. Han skickar ibland över bilder från sitt härliga sportlov till mig. Exempelvis denna:
Robert skruvar ihop en hylla och barnen slänger frigolit över hela huset. 
Jag klappar mina händer och känner mig alldeles exalterad av glädje. Jag älskar att ha en hemmafixar-man!! Han gör verkligen framsteg. Han är lite matt, blek och utarbetad då jag kommer hem från jobbet. Så matt att han måste gå och lägga sig en stund, alternativt hetsläsa något sportrelaterat inlåst på dass. Men det är det helt klart värt då man kommer hem till ett hem men lampor som går att tända och sådant lyx! 


2 kommentarer:

  1. Haha! Du är så rolig Sofi!!! Hälsa Robert att jag tycker att han är GRYM! kram Jenny

    SvaraRadera