söndag 26 september 2010

Babyboom, offentligt amningsmaraton och perversa frågor..

Alvina börjar bli flintis stackarn..
Idag har vi varit på långpromenix till Bertilssons café i Skatås.
Har aldrig varit där tidigare och jag kan verkligen rekommendera det för det var otroligt mysigt. Personalen var toppen och maten/fikat supergott.

Mycket stolt morfar!
Det krävs att man kan multitasking för att äta själv och amma två minibebisar samtidigt. Jag tycker att det känns lite jobbigt att amma offentligt men vad ska man göra, jag försökte gömma mig lite smidigt i ett hörn men det känns ändå ganska obekvämt. Folk fick iaf stora ögon då jag först ammade Alvina och sen tog upp Kaspian som innan hade legat gömd i sin liggdel, man känner sig faktiskt lite som en mjölkmaskin som ammar på löpande band. Många kommenterade också deras storlek, de hade inte sett så små bebisar tidigare... Sen frågade en i personalen om min pappa var pappa till barnen vilket kändes perverst. Hon såg lättad ut då jag förklarade att det var morfar. Men det är ju kul att jag har så unga och fräscha föräldrar.

Och mallig mormor
Jag träffade också en gammal kursare (Lina) från sjukgymnastutbildningen som fått en liten Alvar för 6 v sedan och sedan en gymnasieklasskompis Kajsa som fått en Axel för 4 mån sedan. Så himla kul då jag och Kajsa var väldigt tighta på gymnasiet men sedan glidit ifrån varandra. Nu ska vi börja ses igen vilket känns himla kul då jag inte känner så många mammor i Göteborg.
Jag och Natali på prommis

3 kommentarer:

  1. Åh himmel va du är morsk ändå, bra där! Jag lämnade inte Lou längre än 1 timme i ett halvår tror jag..hahaha. Nästa barn tror jag dock att jag kommer vara liite mer avslappnad med:)

    Och barbamama..kolla på bilden på dig och natali och håll snattran ;)

    Puss o kärlek! Jag är så avis på Maria, Ulf och Nattis som fått pussa på skönheterna! Är så glad för er att ni fått lite avlastning också!

    SvaraRadera
  2. Var stolt när du ammar offentligt! Skit i att folk tittar, du ger ditt barn mat. Det ska inte vara mer accepterat att dra fram en flaska. Nä stolt ska du va!!

    Ta en sjal och lägg över dig ifall du inte vill att nån ska råka se nån millimeter av ditt bröst, det är smidigt och du har väl ofta en sjal runt halsen också nu när det är kyligt!:)

    SvaraRadera
  3. Vet du, jag tror inte att folk tittar så mycket på att du ammar, utan på att du har så små och söta barn:-). Folk brukar tycka att det är helt OK att amma SMÅ barn. Kom igen när de blir större... Då finns det MÅNGA åsikter - som att man inte ska amma utan ungen ska äta istället. Typ. Men å andra sidan är man då så luttrad och har visat boobsen så många gånger att man inte längre bryr sig om DEN saken. Däremot känner jag mig som en så dålig mamma eftersom jag inte har avvant min 10-månaders son än.
    Kram!

    SvaraRadera