fredag 15 oktober 2010

3 stensäkra tecken på att du är förälder

1. Du pratar om bajs. Det tog typ 1 dag efter att twinsen var födda så började jag och Robert att prata bajs. Färg, konsistens och mängd. Helt sjukt egentligen men ämnet kommer verkligen upp en till flera gånger per dag. Robert hade tidigare bajs- och fisfobi men den är nu helt botad tack och lov.
2. Du torkar spya med dina egna kläder utan att bry dig nämnvärt om det. Du kan också ha lite kräks i håret och rycka på axlarna av likgiltighet. Bäbisspy är inte så äckligt.
3. Comfort går före fashion. Idag har jag köpt ett par stövlar. Och då inga härliga, höstiga, high heels skinnstövlar utan GUMMISTÖVLAR från Tretorn. Hahahaha. Jag ska ha dem då jag och barnen ska va ute och leka så småningom. Detta trodde jag inte om mig själv men det är sant. Och jag ser verkligen fram emot att använda dem.

1 kommentar:

  1. Ha, ha, jag instämmer. Men om DU köper gummistövlar, som var så fåfäng innan du fick barn, kan du nästan tänka dig hur det har gått med mig, som ALDRIG brytt mig, inte ens i tonåren. Jag går i alla fall inte omkring i blåställ hela dagen, men närapå... Blåställ är för övrigt underskattat. Du anar inte hur smutsig man blir av att leka i sandlådan, lerpölen, lövhögen etc.

    SvaraRadera