söndag 10 oktober 2010

Pingpong-morsa och dopkalas

Igår firade vi Sagas dop i Onsala kyrka. Robert hade tyvärr träning på morgonen så jag var ensam om alla bestyr på fm. Han åkte kl 9 och de efterföljande timmarna tillbringade jag med att bokstavligen springa omkring i lägenheten. Barnen skulle tvättas, ammas, ge flaska (tyvärr så räcker inte min bröstmjölk till för att båda barnen ska bli mätta längre), byta bjöjor, dricka kaffe, äta frukost själv, sminka mig, locka håret, få på barnen kalasoutfits, få på mig själv klänning och high heels, packa skötväska, inte glömma Sagas prestent. Jag sprang som en pingisboll mellan blöjbyten och mascarapiffning. Kl 12 kom Robert och då var det hög tid att åka för att inte bli sena till kyrkan. Jag var helt svettig men vi hann enligt tidsplanen.

Kalasklädda syskonen Vilahamn
Dopet och efterföljande fest var väldigt lyckad. Dopcermonin var lagom lång då det inte var någon gudstjänst samtidigt utan bara 2 barn som döptes. Då de 45 minuterna var över drog jag en lättnadens suck då barnen sov sig igenom hela cermonin utan gråt eller skrik.
Saga var snäll som vanlgt och protesterade inte trots vatten över huvudet
Efteråt var det tårta och gófika och senare på kvällen middag och fest för de som ville. Kul idé med lite längre dopkalas då man verkligen hann umgås och njuta av dagen. Efter middagen vid kl 20 var jag och Robert dock helt slutkörda och åkte hem och halvdog på soffan. Våra gullegrisar visade upp sin bästa sida och sov sig igenom hela dagen. Jag ammade ett barn var 3e timma samtidigt som den andra matades med flaska av Robert. Sedan slocknade de och stensov i ytterligare 3 timmar. Så vi kunde enkelt delta i festligheterna hela dagen. För övrigt var det fantastiskt skönt att få känna sig lite fin för en gångs skull. Jag kände mig nästan som mitt vanliga jag i klänning, 10 cm heels, makeup och fixad frilla. Himla kul också att få "visa upp" våra underbara barn, jag var stolt som en tupp över dem. Jag grät en skvätt på kvällen för att jag älskar dem så oändligt mycket.
Hela familjen Risp och sommarvärme i oktober
Barnen var helt knockade efter den fina cermonin i kyrkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar