fredag 1 oktober 2010

Igår amningskoma, idag lugna gatan

Igår hade barnen ännu en dag då de ville suga tutte heeeeelaaa dagen lång. Mellan kl 16-21 gjorde jag inget annat än att amma. Jag tog en kort matpaus för att jag höll på att svälta ihjäl men efter 20 min var det bara att dra fram bröstet igen. Jag blir så obeskrivlingt trött efter dessa amningsrace, jag känner mig som en uttorkad disktrasa tillslut. Då klockan var 21 orkade jag inte mer och barnen var ändå inte nöjda så de fick en rejäl portion ersättning. 2,5 timma senare var de hungriga IGEN! De har varit hungriga hela natten trots att de fick ersättning 2 ggr och vaknade tidigt (kl 7) för att amma igen. Men så idag är de hur nöjda som helst igen och nöjer sig med att amma en kort stund och sen sova i 3 timmar. Jag antar att de hade en viktökningsdag igår. Jag är glad att dessa ätardagar inte kommer allt för ofta för det är inte superkul att vara mjölkkossa. Även om det är mysigt att amma så räcker det med en 15-30 min per gång, sedan är jag less.
Oj bilden blev uppochner. Såhär mätta såg de inte ut igår kväll!

1 kommentar:

  1. Välkommen till klubben... Här ammas det också nästan varje ledig och oledig stund. Pysen verkar vara inne i någon separationsångestfas och är på mig som ett plåster hela tiden. Vill inte äta vanlig mat, inte ens banan. I natt vaknade han hela tiden, ville snutta, somnade om, grät i sömnen, ville snutta, under 1-2 timmar. Med tanke på att han väger drygt 9 kg är det lite småkämpigt att förse honom med bröstmjölk och att kånka runt på honom. Ha det bra och pussa barnen från mig! Kramis mamma mu 2

    SvaraRadera