torsdag 21 oktober 2010

Pack-kaos

Kolla in våra ljuvliga dubbelhakor!
Jag håller på att börja packa så smått inför vår resa till norrland på måndag (är ute i sjukt god tid kontrollfreak som jag är). Jag tycker normalt att det är väldigt svårt att packa och jag tar alltid med mig halva garderoben oavsett om jag ska va borta en helg eller 1 månad. Nu har jag dessutom 2 småttingar att packa till. Och då vi lastat in vår megatvillingvagn finns det inte direkt något utrymme kvar i bilen. Och i baksätet tar våra små + bilbarnstolar mycket plats. Hur ska detta gå? Det finns ju så mycket man vill ha med. Dessutom ska vi vara borta i 2 veckor så jag är rädd att de ska hinna växa ur alla kläder i storlek 50, jag måste packa lite 56 också. Och i Vilhelmina är det ju vinter och tokkallt, jag måste klä dem ordentligt! Jag får nog prioritera bort mina egna grejer denna gång, men så är det att vara mamma- barnens behov går före mina.
En liten del av kaoset inför Vilhelminaresan!

1 kommentar:

  1. Tips: Man kan packa vid "fotutrymmet" där bilbarnstolarna står i baksätet, sätta sig själv i mitten av baksätet så att framsätet bredvid föraren med tillhörande benutrymme också blir fritt för packning. Hade ett litet roligt packäventyr i somras; 4 vuxna + 1 baby, 1 barnvagn modell större enkelvagn, 2 stora ryggsäckar, 4 mindre väskor, 4 matkassar, blöjor, skötväska, bärbar grill m.m. i en Ford Focus. Det gick - men vi fick nästan använda skohorn för att klämma in alltihop, och vara VÄLDIGT försiktiga när vi öppnade dörrarna så att vi inte skulle få packningen över oss... Ska ni bara vara borta i 2 v? Trodde att det var betydligt längre tid än så? Packa du stl 56 och kanske även 62 om det är längre tid än 2 v, småttingar växer rysligt fort! Kram och lycka till i röran!

    SvaraRadera