lördag 3 november 2012

Hata/älska

Idag är jag på Gekås. Jag känner hat-kärlek till detta stället. Jag hatar trängsel, billig skit, långsamma tanter och tjocka människor som handlar stor-pack med Coca-cola och Twix. Men jag ÄLSKAR effektivitet. Och fynd. Så dagens plan är att fixa 90 % av alla julklappar. Jag vill njuta av december. Jag vill baka med twinsen, dricka glögg med massor av mandel i och glittra med ögonen. Jag vill absolut inte trängas på Åhlens tillsammans med min traktordubbelvagn, julstressade människor och hyperaktiva twins.
Eftersom de allra flesta klapparna som skall inhandlas idag är till barn så är det faktiskt puckat att inte handla på Gekås där samma leksaker som på sedvanliga leksaksbutiker kostar hälften så mycket... Och jag är inte puckad.
Min initiala plan var ju att jag skulle springa Finalloppet, ett terränglopp på 19 km i Skatås idag. Men det går inte med mitt förbaskade knä. Jag tröstar mig med att julklapps-shopping på kaos-trash-Gekås är minst lika fysiskt och psykiskt krävande.
Förra julen

Så här kul ska denna december också bli..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar