tisdag 20 november 2012

Jag hjärta Bing

Hej!
Goda nyheter. Alvina är frisk igen. Något sliten, matt och liten i maten kanske. Men hon är inte grön/vit i ansiktet längre, hon skrattar, busar och surar som vanligt. Skönt. Jag  var orolig på riktigt ett tag.
Idag har vi haft en viktig premiär. Julmusikspremiär. Glöggen, skumtomtarna och julmusten tjuvstartade vi med för redan några veckor sedan. Varför inte liksom? Man är ju galen om man inte tillåter sig själv lite julinspirerad njutning.
Men jag måste säga att jag nog njuter mer av julmusik än julmust. Faktiskt. Och jag älskar gamla klassiker som Bing Crosby och Frank Sinatra allra mest. I morse då jag klockan 6 satt på min bubbelgumsrosa cykel och tappert kämpade mig fram genom regn och rusk genom ett becksvart Göteborg- det var då jag fick min snilleblixt. Varför inte piffa till min mörka cykeltur med lite Bing Crosby? Så då gjorde jag det. Och det var magiskt. Som i ett trollslag så förvandlades min ganska trista, kalla och blöta cykeltur till en mysig upplevelse med kärlek och julstämning i varje cell av min kropp. Mina mungipor åkte uppåt och jag nästan seglade fram på min cykel längs gatorna. Jag tänkte på att december snart står för dörren, att vi ska adventspynta på söndag och att vi ganska snart åker hem till Vilhelmina för att fira jul och detta resulterade i en liten skvätt av glädjetårar på min kind. Jag älskar julen. ÄLSKARÄLSKARÄLSKARÄLSKARÄLSKAR. Och jag älskar allt som hör julen till. Så, det är dagens tips. Om det är mörkt, kallt och trist ute så lyssna på lite Bing Crosby och din moll byts ut till dur illa kvickt. Promise!!
Love U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar