fredag 23 november 2012

Less och sur...och besviken...och lite bitter också!

Alltså nu är jag LESS! Förra helgen spenderades med att torka spyor och ta hand om en mycket sjuk Alvina. Vi har sedan haft en väldigt frisk och kräksfri vecka. Men i morse var det dags igen. Nu vräker Robert ur sig både det ena och det andra lite här och där. Således blir det ÄNNU en helg i karantän och total isolering från omvärlden. Vi som hade sååå mycket kul på vår helg-agenda! Vi skulle få både finbesök i form av efterlängtade vänner samt besöka Jul på Liseberg. Och baka lusebullar.
Fasen också. Jag har stängt in Robert i sovrummet med strikta förhållningsorder om att inte komma ut. Jag smyger in lite juice då och då så att han inte ska kolavippa men i övrigt vill jag helst inte se honom. Jag är har kräks-fobi och är livrädd för att själv bli smittad..
Självklart är det mest synd om Robert. Fast jag är en elak fru och tycker mest synd om mig själv då jag inte får träffa Sandra, Helene och lilla Vincent i morgon.
En annan sak som gör mig SUR är att det inte går att lägga upp bilder på bloggen just nu. En blogg utan bilder är ju lika trist som att spendera en fredagkväll isolerad och ensam på soffan.
Nu ska jag tröstäta något chokladigt. Vi hörs! Om jag inte också blir smittad vill säga....burr...hemska tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar