fredag 30 november 2012

Tänk positivt

Hej! Liten rapport ifrån sjuksängen där jag fortfarande ligger. Alltså den här j-a vinterkräksjukan har storhetsvansinne. Jag har varit i princip utslagen sedan i måndags. Att dricka ett glas vatten känns som en prestation i marathon-klassen. Jag får maxpuls av att promenera mellan säng och toalett. Men jag är inte alls less. Nej då. Inte alls lite besviken över att vi tvingas ställa in alla våra sociala aktiviteter för tredje (!!!!) helgen i rad. Vi skulle enligt planerna fira jul och äta julbord med vårt kompisgäng i morgon- en viktig dag som vi tillsammans planerat sedan i höstas. Men vaaaad gör det liksom? Lite glögg, skratt, värme, kärlek, hembakt julgodis, choklad, juleljus och ett dignande julbord... Som sagt. Jag är inte alls bitter. Nej. Inte.
Jag försöker i stället glädja mig åt följande:
1. Min mage är extreeeemt platt. Eller snarare att den börjar bli konkav. Men vad fasen gör en platt mage för nytta i december?? Det är ju inte juli och beachsäsong ändå. Ganska ovärt alltså.
2. Jag har kollat på dum-TV, en ganska trevlig men hjärndöd aktivitet som jag aldrig tar mig tid till annars. Jag har t.ex. tittat på Real Housewifes of Beverly Hills och säger bara OMG.
3. Slut på positiviteter. Detta suger hästballe.
En vecka till med denna magsjuka så kommer jag va lika mager som dessa housewifes. Perfekt med marginaler inför julens frosseri...? Eller??
Bild från google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar