torsdag 22 november 2012

Siraps-zombie, TRX och tights

Hej! Haft en dag med sirap i hjärnan. Varit så obeskrivligt zombie-trött och mest bara hallucinerat och dagdrömt om chokladpraliner hela dagen. Inte likt mig.
Då jag släpade mig in genom dörren efter arbetsdagens slut så överrakskade min amazing make mig med en present!! På en vanlig sketen torsdag. Min trötta sirapshjärna blev så glad att jag ramlade ihop på köksgolvet och grät en liten stund av glädje innan jag ens hunnit öppna presenten. Då jag samlat mig en liten stund så öppnade jag och fann till min stora glädje en TRX!!! Nu kanske inte alla vet vad en TRX är men det är ett av mina absoluta favorit-träningsredskap. Och eftersom mitt knä fortfarande strular (buhäää!!!) så är det ju perfekt att kunna träna hemma (att åka till gymmet hinns bara med en gång i veckan tyvärr..). Med en TRX tränar man väldigt funktionellt och med sin egen kroppsvikt och det är precis vad jag gillar. Jag skulle hellre döden dö än att träna i någon typ av styrketräningsmaskin- not my style. Jag tänker inte rada upp fler fördelar med TRX- ni kan googla om ni är intresserade.
Tillbaka till min glädjefnatt:
Sofi: ÅÅÅÅÅHHHH en TRX!!! Tjohoo!! Detta är den finaste present jag någonsin fått!!!!! Buhuuuuu (glädjetårar) ÅÅh vad jag är lycklig! TACK!!(Och JA, jag har en tendens att överreagera åt alla håll och kanter då jag är zombietrött). Men varför får jag en present NU??! IDAG???
Robert: Tja..jag tänkte att det skulle va trevligt att titta på dig när du har på dig träningstights...

Fair enough. Män är roliga alltså. Men jag ger blanka f-n i att han är lite pantad så länge han köper presenter till mig!! TRX bilder på mig och twinsen kommer... just nu strular bildnedladdningen...grr!!!

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha! Jag har också funderat på TRX, men konstaterade att vi har en 12 kg-kettlebell, hantlar av varierande storlek (4-12 kg), numera en monsterstor crosstrainer, gummiband, balansbollar x 3, yogamattor och ett tak som är jobbigt att borra upp krokar i, så jag avstod. Klarar nog den funktionella träningen ändå... Men som ENDA träningsredskap är det säkert jättebra - även om min favorit är kettlebells.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh jiiises! Du kan ju starta gym-verksamhet och dryga ut mamma-pengen=)

    SvaraRadera