söndag 18 november 2012

Stackars liten

Hej! Söndagkväll och vi är inne på vår fjärde dag med magsjuk dotter. Idag trodde vi att det gick åt rätt håll då hon varit relativt pigg. Men ack så fel vi hade. Då vi satt samlade vid middagsbordet och skulle avnjuta en härlig, rykande nybakad, hemmagjord pizza så la Alvina en sådan (höhö) rakt över alltihop. Denna händelse drog väl ner den mysiga stämningen en aning kan man säga. Stackars vår lilla tjej som trots alla spyor, aktiva tarm och feber har varit väldigt tapper hela helgen. Jag är också extremt tacksam över att vi övriga tre familjemedelmmar är pigga och krya och inte känner oss ett dugg illamående. Peppar, peppar, ta i trä.
Jag har som ni kanske förstår inte så mycket att rapportera om denna helg. Vi har bara försökt göra det bästa av situationen. Vi har kollat på film i timmar, mutat Alvina med isglass och tvättmaskinen har fått slita hårt då magsjuka tvååringar verkligen lyckas lämna illaluktande och kletiga spår på det mesta... I say no more. I morgon skall jag dock lämna hemmet och jobba och det är Roberts tur att vabba. Det känns bra. Jag är inte så bra på att vabba då just spyor är det mest stressframkallande som finns. Jag höll på att kasta in handduken efter 60 minuter i fredags efter att Alvina innan kl 08.30 hade hunnit kaskadspy i tre olika rum och Kaspian snällt skulle "hjälpa till" med uppstädandet samtidigt som jag försökte trösta en hysterisk Alvina. En nära-döden-upplevelse.

När hon inte kräks så sover hon....

Lite överallt och hur som helst..

4 kommentarer:

  1. Åh fy bubblan!!! Du har gjort ett fantastiskt "jobb" denna helg Sofi!! Vilken mardröm! Massor med styrkekramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mest för Alvina förstås! Fy, jag önskar att jag fick vara sjuk i hennes ställe. Men idag har hon faktiskt varit mycket piggare. Så skönt!

      Radera
  2. Stackars er! Får ni i henne någonting då? Så att hon inte blir uttorkad...
    Kramisar och hoppas att det vänder fortare än kvickt!

    SvaraRadera
  3. Vi har försökt få i henne juice, saft, glass, vätskeersättning, proviva, vatten och välling så mkt vi kunnat. Så även om det mesta kommit upp igen så har hon iallafall inte blivit uttorkad. Idag har hon både ätit, druckit och inte spytt så det verkar äntligen som att den läskiga magsjukan har gett upp. Underbart! Hoppas du, pys, magen och hela familjen mår bra. Inte så länge kvar nu! Så spännande!!!

    SvaraRadera