tisdag 5 juli 2011

Effektiv dag!!

Puh. Fastnat i soffan efter en härlig men intensiv dag. Efter vår tjejkväll igår ramlade jag hem strax innan kl 2. Klockan åtta var det uppstigning eftersom jag bjudit hit Annida på frukost. Ett mysigt sätt att börja dagen! Därefter kom också Linda hit och hängde ett par timmar. Linda och Annida lekte med barnen och jag passade på att packa inför Vilhelminaresan i morgon och laga lunch till hela gänget. På eftermiddagen har jag hunnit med ett träningspass och ett möte med mäklaren. Efter mötet stressa hem för att packa det sista, tvätta, städa och sortera de sista kartongena inför flytten. Ikväll har vi haft Björn och Jane på besök. Våra älskade vänner som bor i Stavanger numera och är i Göteborg på en minisemester. Eftersom vårt hem är ett kaos fick vi äta indisk take-away på ihopplockade, omatchande porslin, inga servetter och inga tända ljus. Robert glömde dessutom att köpa hem dessert. Men vem behöver hemlagad mat, efterrätt, matchande tallrikar, bestick och tända ljus. Goda vänner räcker väl?! Men det känns också lite vemodigt i hjärtat- att vi har så många nära och kära i andra städer och länder. Men jag är tacksam för alla de stunder (stora och små) som man har tillsammans.
Här kommer bilder från gårdagen

Jag och Linda på Familjen. En vansinningt mysig restaurang som jag verkligen kan rekommendera! Hela kvällen gick munnarna varma (mest av prat men också att av tugga all god mat)


Anna är redo att hugga in på förrätten på vår trerätters


Efter Familjen skulle vi ta oss till takterassen på Ruby. Men det var stängt! (där märker man att Göteborg inte är någon storstad). Vi blev dessutom fast då vi saknade hissnyckelkort med fick hjälp av en liten dansk farbror. Som tur var hade vi nödproviant i form av smågodis i väskan så att vi trots allt klarade oss till nästa stopp. Avalon.


Jag på Avalon

Sicka pinglor!

 

Apple martinis


Bild från idag. Annida och Alvina hjälper mig packa inför Vilhelmina i morgon! Ååååh vad vi längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar