söndag 24 juli 2011

Evighetsgöra...

Hej! Det är ju helt tokigt hur ineffektiv man är med två snart fyllda 11-månaders!! Vårt hem är ett inferno och Kaspian och Alvina beter sig som två vilddjur bland alla kartonger, klädhögar med ren och smutsig tvätt i en salig röra. Kaos på riktigt faktiskt. Trots att både jag och Robert hetsar och grejar och sliter som djur verkar mängden kalabalik bara öka. Hur? Just nu känns det som att vi kommer att ha vårt hem iordningställt våren 2013 ungefär... Normalt sett brukar min man stå för rollen som filbunke hemma hos oss. Jag brukar anamma rollen som virrpanna/elvisp/dramaqueen/stressgalning. Men nu är rollerna ombytta. Robert springer omkring och svettas och skriker att vårt hem är en dödsfälla med alla möbler och småpryttlar över och under allt. Jag tar det mer piano och njuter av att packa upp kaffekoppar, ljuslyktor och servettringar medans jag håller ett halvt öga på våra vilda men gosiga twins. Jag är sjukt rastlös och vill att allt ska vara klart NU, helst igår! Men hur sjutton ska vi kunna arbeta snabbare då man samtidigt har ett heltidsjobb med sina små? (plus att jag festar på möhippa i nästan ett helt dygn...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar