lördag 16 juli 2011

Kalaspingla!

Eftersom vi har varit på släktkalas idag ville Alvina göra sig extra fin. Hon har lockat och färgat håret hela morgonen..

Hon var väldigt tillfredställd med resultatet! Notera hennes "tummen upp"
Hej! Har varit på en trevlig tillställning idag hemma hos min rara mormor. Hon är en riktig krutkärring. Vi var över 20 pers och hon sprang omkring som en elvisp och bakade kanelbullar, bärpajer och kakor. Hon kokade kaffe, vispade grädde, snoppade jordgubbar och dukade fint. Jag hoppas jag får bli lika pigg som henne då jag själv är 75 år.
I morgon drar vi till Umeå! Ska äntligen få krama min fantastiska syster Lotta (som är arbetsnarkoman och jobbar 16 h om dagen hela sommaren)! Och Hannah med familj. Längtar!!
Några av mina kusiner och Alvina. Rebekka skulle iväg på löprunda efter allt fika.

Gräsmattehäng

Ikväll har vi ätit nyfångad röding på balkongen. Lite trångt men det fungerar.
Den mer rymliga altanen kan vi inte använda eftersom den är precis nymålad 

Alvina slängde ett vinglas i bordet så att det flög glasskärvor så det stod härliga till. Jag planerar att enbart använda IKEAs sortiment de kommande 7 åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar