lördag 16 juli 2011

Kretslopp

Igår var jag mamma, pappa och twinsen ute på vår obligatiriska Vilhelmina-shoppingtur. Varje gång jag är hemma så brukar vi ta en runda på "stan". Jag vill ju gärna stödja glesbygden och de få butiker som finns. Dessutom så får man chansen att besöka butiker som man inte stöter på i Göteborg. Vi var t.ex. på sameslöjdsbutiken, ganska intressant. Sedan gick vi på Loppis. Då vi går och petar bland allt krimskrams med siktet inställd på något fynd så ser vi en väska som verksr lite bekant. Då vi lyfter på väskan och öppnar den så står det med stora, fräcka bokstäver. "Sofi Kristoffersson" (mitt namn som ogift), Hanna (en av mina dåvarande och nuvarande bästiar), Johan (jag var kär i honom), LOVE, Sofi (skrivet på massa olika sätt). Det var alltså MIN gamla väska sedan mellanstadiet som på okänd väg hamnat på Loppis. Kul! Om man ville slå till så kostade den 20 kronor. Jag lät den hänga kvar. Efter några butiker till så gick vi till Stenmans och köpte fikabröd och sedan vidare på kaffe med dopp hos farmor och farfar.
Idag ska vi träffa en bunt med släktingar hemma hos min mormor i Golisen.
Kaspian och min moster Anki som var här på besök igår

Min kusin Oskar och Alvina klädd i pyjamas och munktröja

Gunga kan man inte göra för ofta. Här Kaspian med sin moster Natali

Mamma/mormor på shoppingtur

Lek och bus på min farmors/farfars gräsmatta.
Jag plockade jordgubbar ur deras jordgubbsland under tiden. Mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar