torsdag 29 september 2011

De där två har du fått tätt!

Ni anar inte hur ofta jag får höra det påståendet (minst en gång i veckan). Alltså - "De där två har du fått tätt!!". "Ja, det stämmer. Det är en minut mellan dem"- brukar jag svara. "Är det tvillingar??!!" brukar vara den spontana reaktionen på det. Folk blir väldigt förvånade då de blir varse om att det är tvillingar. Men jag förstår dem. De är inte ett dugg lika, våra twins. Varken utseendemässigt eller personlighetsmässigt.
Kaspian har lockigt, mörkt hår och blå ögon. Han är ganska korpulent och har en liten hockeyröv. Han är ofta världens mest lättsamma lilla kille. Han är förnöjd över det mesta i livet. Om jag säger åt honom att sova så sover han. Om jag ger honom något att äta så äter han. Om han får mat, sömn och lek så är han alltid lycklig. Han älskar att kramas och gosa-speciellt då han är nyvaken. Han är inte speciellt begåvad då det kommer till språk och den utvecklingen. Han kan säga mamma, pappa och lampa. Resten verkar vara ointressant. Jag har också övat i veckor på att få honom att klappa händer men han verkar ge blanka f-n i att lära sig sådana meningslösa aktiviteter. Han kan vinka- men bara om han har lust. Han är dock väldigt motorisk. Han gillar att klättra, att gå och det bästa han vet är att öppna garderober/skåp/byråer och dra ut allt.
Alvina är blond, har bruna ögon och är ganska nätt i kroppen (hon väger bara 8,9 kg- inte så imponerande för en 13 månaders..). Hon hatar att gosa och kramas-trots mina envisa försök så slingrar hon sig snabbt ur min famn. Hon är social och ett riktigt charmtroll samtidigt som hon har skinn på näsan. Hon vet vad hon vill och om hon inte får sin vilja igenom så får det konsekvenser. Hon älskar djur och att härma djurläten. Katter är helt klart favoriten. Hon är väldigt bestämd över det mesta i livet.
Det enda Kaspian och Alvina har gemensamt är att de älskar att dansa- om de hör minsta trudelutt eller om jag sjunger så dansar de och skakar rumpa för kung och fosterland.
Jag älskar dem båda mer än jag kan beskriva med ord. Jag är så tacksam och känner mig som världens rikaste eftersom vi välsignats med dessa två guldklimpar.
Kärlek upphöjt i tre

2 kommentarer:

  1. Vad kul att Kaspian också är kramig! Noah är precis likadan. Det bästa han vet är att krypa upp i våra knän och kramas, typ. Och pussas, helst på munnen. Nu har jag ÄNTLIGEN fått honom att sova i egen säng, åtminstone en halv natt, men helst vill han sova hos mig. På min arm. Hela natten. Det får han inte. Och när vi sover borta brukar vi byta säng ett par gånger under natten eftersom han envist kryper upp till mig. Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh, jag tycker att det är så roligt att de är så olika dina två hjärtan! Det är ju liksom en stor del av varför det är så roligt att få flera barn tycker jag! Mina är ju mer lika än dina iofs men ändå väldigt olika, och jag skulle mer än gärna ha ett till barn om några år. Jag menar, hur skulle han/hon se ut? Skulle han/hon vara lika sina syskon? Vilken persolighet skulle det bli? Osv. Sjukt spännande tycker jag :) det var det jag gick och funderade över mest under min andra graviditet iaf. Och angående Alvinas vikt så vägde Honey exakt lika vid 13 månader :) så jag tycker hon verkar ha växt på sig bra med tanke på hur mycket mindre hon var vid födseln.
    Kraam J

    SvaraRadera