lördag 24 september 2011

Tacksam

Jag är tacksam över att det är helg så att man får trycka i sig stora lass karra och rödtjut  då twinsen somnat. Som tvillingförälder är man ju väldigt låst om kvällarna. Men jag har inget emot att vara inne och hemma så länge man har en fantastisk man att dela kvällen med. 
Jag är tacksam över att maken köper godispåsar till mig stora som ica-kassar.  Obs, påsen på bilden är nästintill full.. Det är ju sjukt hur godispåsarnas storlek växer för varje år. När jag var liten (oj, nu låter jag gammal) var godispåsarna så stora att man fick plats med 5 sega fiskar, en dumleklubba och 2 st sura "S"-den var den proppfull. Det är tur att jag gillar att röra på mig..annars hade hela jag omvandlats till Ica-kasseform..

Mysbelysningen piggar upp på kvällarna!
Jag är medveten om att det varit lite dålig stämning här på bloggen den senaste tiden. Jag har varit ganska neggo, sur, less, bitter och allmänt sliten. Ni vet väl att känslor ofta hänger ihop med hur man tänker och vice versa. Alltså så kan man även lura sina känslor att vända till det bättre genom att tänka mer positivt. Och om man tänker efter så har jag miljoner saker att vara lycklig och tacksam över.
Till exempel att det är mysigt med höst då man kan tända  ljus överallt!!
Jag är t.ex. väldigt tacksam över att det finns up-and-go-blöjor (man måste lära sig att glädjas över det lilla). OJ, OJ vad dessa smarta blöjor underlättar i min vardag. Det är ju stört omöjligt att få twinsen att ligga stilla tillräckligt länge för att få på dem en vanlig blöja. Jag är också tacksam över detta:
Jag är tacksam över att vi har uteplats (2 st) som twinsen älskar att leka på.  De upptäcker världen, äter jord,  äter gräs, tittar på blommor och spännande löv.
Det är underbart att bara öppna ytterdörren så att barnen själva kan krypa ut. De älskar det! Jag kan vara inne och fixa och samtidigt hålla koll på dem genom fönstret. Dessutom bor vi på tryggt avstånd från bilvägar (plus staket) så jag kan känna mig hyfsat trygg. Tacksam över detta!!





4 kommentarer:

  1. Jag är tacksam över hösten för den bjuder på goda svenska äpplen,plommon och svamp, jag är tacksam över de vackra färgerna som hösten bjuder på,friska luften och skogsdoften.Jag är tacksam över att på hösten smakar te mycket godare plus att folk har snyggare kläder på sig.Jag gillar hösten.Snart kommer även de goda citrusfrukten! Förutom det är jag tacksam över ivf som hjälpt oss att få våra goa tvillingar :-) m

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag drömmer om uteplats!
    Jag ska också äta godis ikväll, dock jobbar sambon kväll... :-(

    SvaraRadera
  3. Till m: jag håller med om samtliga punkter om hösten. Det enda trista med att vi åker till Thailand är att jag inte kan shoppa västländer nu, det känns onödigt. Synd, för jag älskar höstmodet! Till J: ibland kan ensamma lördagar med godis va ganska mysigt tycker jag.. Och så har du ju fint sällskap i form av piff och puff:)

    SvaraRadera
  4. Jag menar höstkläder, inte västländer.. Jag hatar denna dumma iPhonefunktion som ändrar orden ofrivilligt...grrr!

    SvaraRadera