måndag 19 september 2011

Välkommen du arbetsamma, grå vardag!

Hej! Måndag och starten för ett par arbetssamma veckor för oss i fam Vilahamn. Robert ska jobba 150 procent och jag ska vara heltidsmamma, heltidshushållerska och heltidsstudent. Oh yesss! Men faktum är att jag tycker det känns ganska bra. Eftersom vi åker till Thailand den 18 okt och stannar där i två månader så känns det helt ok med lite slit (Jag är uppfostrad så- "har du icke arbetat skall du icke heller äta..typ"). Jag föredrar att kämpa och ha det lite jobbigt lite inför en kommande ledighet. Det blir ju en större kontrast och desto härligare med semester. Det är som att gå en lång promenad med en sten i skon. Jiises så skönt det är att ta av skon efteråt (dålig jämförelse där, för vem är så dum att man går en långpromenad med en sten i skon..). Idag har jag och twinsen haft en hemmadag. Twinsen har lekt, busat och varit vilda som vanligt och jag har sprungit fram och tillbaka för att förhindra dem att 1. riva huset, 2. ha ihjäl sig själva. Sedan har jag gjort ett försök att plugga medan de sover, det är tur att jag är snabb då jag försöker få in motsvarande 8 h plugg på 60 min.... Vi har också haft finbesök av min kollega Anna-kul!
Vi har lekt ute en stund

Det är omöjligt att få till normala bilder på dessa två. De vägrar att sitta still..

1 kommentar:

  1. You are not alone... Fast jag har ingen semester att se fram emot, och Pysen är dessutom på dagis några timmar medan jag försöker jobba heltid, träna och andas. Oftast jobbar jag hemifrån, så att jag slipper ägna tid åt att transportera mig till och från jobbet (tar 40 min enkel väg), och jag jobbar mycket innan han vaknar på morgonen och när han har lagt sig på kvällen. N jobbar och sover borta mån-tis alla veckor (nästan). Kramis! och förresten - de har en sådan där attiraljrik Thai-restaurang i Upps också - välkomna hit vid tillfälle:D

    SvaraRadera