torsdag 25 november 2010

Alkismorsa!?

Idag har jag packat inför vår Danmarksweekend, tvättat och slagit in julklappar här hemma. Och fotat twinsen i deras julaftonsoutfits. Superfina! Korten blev dessvärre inte så lyckade då barnen hellre ville sova än fotas. Och att ta av dem nappen då de var sömniga var inte heller poppis så det tog sin tid att få till ett kort där någon av dem inte ser ut att vilja mörda mig. Och det är ju inte lika sött då halva ansiktet döljs av en stor plastnapp! Sedan har vi varit på promenad till systembolaget vilket jag tycker är lite ångestladdat. Jag nojjar över att folk ska tro att jag ska gå hem och dricka upp alltihop, däcka och låta barnen gråta sig till sömns. Jag skulle köpa en Blossa saffransglögg som jag ska göra ett litet julpaket med (med glögg, mandel, russin, skumtomtar,m.m. som jag lägger med lite fint pynt och ett julkort i cellofanpaket) till Anton och Anja. Glögg är ju inte sååå alkisaktigt men jag kände mig tvungen att köpa en flaska alkoholfri glögg också så att damen i kassan skulle förstå att jag inte är en hemsk alkismamma och ringa dit Soc.
Finklädda gullungar!

4 kommentarer:

  1. Haha! Vad skönt att någon annan känner likadant som jag! Fast Honey nu är två år så avskyr jag att styra in den där vagnen på systemet, om man så bara ska köpa två öl på önskan av mannen sin till maten.. Haha! Så kul att du beskrev den känslan =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad söta twinsen är i sina fina kläder! Och tusen tack för uppvaktningen på Pysens 1-årsdag - han blev jätteglad över bilen (hans föräldrar också). Den är GRYMT snabb, bra vuxenlek "vem kör bilen rakast och längst":-). Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är nog inte så illa som du tror. Köp dyra grejer bara=) Min kompis var på bolaget för några år sedan med sin 4-åriga tjej. Hon gick fram till en gubbe och sade "det här är min pappas favoritaffär, han är alltid jätteglad när vi skall hit!" Den är _rätt_ skämmig=)
    Va fina dom är, vi får ses snart!
    Kram Kalle

    SvaraRadera
  4. Så söta dem eee!!
    Hälsa alla där nere i Danmark!

    /Robin

    SvaraRadera