tisdag 23 november 2010

Let it snow, let it snow, let it snow!

Nanny Mariell och lite pyntkaos på golvet
Det snöar som aldrig förr. Det är skitkallt. Jag trodde jag bodde i södra Sverige men det känns ju nästan som hemma i Vilhelmina. Jag måste köpa varmare overaller till barnen för att vi ska kunna fortsätta med våra promenixer. Robert som är inbiten "söderbo" är supernojjig då jag ska ut med barnen och säger saker som "Ska du ut i denna iskyla?! Stanna inne, de kommer att frysa ihjäl". Då jag är uppvuxen i en isbox vet jag att barn kan vara ute i riktigt låga temperaturer utan att ta skada om man klär dem ordentligt och har dem i vagnen. Så mina twins kommer inte undan lite snö och kyla.
Här är jag i princip klar med julpyntandet, men det tar sådan tid då man ska pyssla om två barn samtidigt. De är så sociala nu och vill vara med hela tiden båda två. Men det är bara kul!! Roligt då man får mer respons från dem, tänk att små leenden kan ge sådan tropikliknande värme i ett mammahjärta.
Här är jag i mitt nyfärgade och nyklippta hår! Det blev äntligen av efter många om och men.
Känns härligt med en frisyr utan kluvna hårtoppar igen.
Min glada dotter
Nyfiken i en strut

1 kommentar:

  1. Låter som om ni börjar hitta någon form av vardag nu. De är ju så söta. Längtar efter att få se dem live :)
    Klart barnen ska ut i vintern. Tur vi är uppvuxna i sparklåda och -20 grader så att våra barn får vara ute mycket :) Prommenaderna kan man bara inte vara utan.
    Har ni tid och lust att ses nästa vecka.
    Kram kram på er!/Anna Eliasson

    SvaraRadera